12. redna seja občinskega sveta Občine Lendava (7. 5. 2020)

Občinski svet Občine Lendava

7. 5. 2020

Zapisnik

0. Potrditev zapisnikov prejšnjih sej občinskega sveta

Z A P I S N I K (skrajšani)

12./redne/ seje Občinskega sveta Občine Lendava, ki je bila v četrtek, 7.5.2020 ob 15. uri v Gledališko koncertni dvorani v Lendavi, Trg Györgya Zale 1.

Sejo občinskega sveta je sklical Janez Magyar, župan Občine Lendava, ki je sejo tudi vodil (predsedujoči). Pozdravil je prisotne ter pred ugotavljanjem sklepčnosti podal informacije o razlogu spremembe lokacije izvedbe seje in sicer zaradi zagotovitve varnostnih ukrepov zaradi epidemije COVID-19.

Predsedujoči seje je podal informacijo tudi o poteku snemanja seje v skladu z določili 48. člena Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava.

Nato je predsedujoči pristopil k ugotavljanju sklepčnosti seje.

Seji sveta je od 19 članov sveta prisostvovalo 17 članov občinskega sveta, s tem, da se je Robert Požonec (predstavnik madžarske narodnosti) seji pridružil ob 15.07 uri (priloga: seznam prisotnih).

Odsotni: Ferenc Horváth (predstavnik madžarske narodnosti) in Patrik Kocet (SMC), ki sta svoj izostanek opravičila.

Seji sveta so prisostvovali še:

-Jasna Bračič – Szabó,
-mag. Tibor Hebar, -Milan Zadravec in Danijela Levačič (pri 2. točki dnevnega reda).

Seji prisostvuje tudi Drago Baša, predsednik nadzornega sveta občine Lendava in predstavniki medijev.

Člani občinskega sveta so gradivo prejeli v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Občine Lendava, dne 29. in 30. aprila ter 6. in 7. maja 2020.

Predsedujoči predstavi potek seje ter poda kratko obrazložitev namena in vsebine posamezne točke dnevnega reda.

Ob 15.07. uri se seji pridruži Robert Požonec (predstavnik madžarske narodnosti).

Nato je predsedujoči predlagal, da se pred določitvijo dnevnega reda odloči o potrditvi zapisnika in sprejetih sklepov 11. redne seje z dne 19.2.2020 v skladu s prvim odstavkom 34. in v povezavi s 50. členom Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava.

Predsedujoči je člane sveta seznanil, da k predlogu zapisnika 11. seje, ki je bil svetnikom posredovan 26. februarja 2020 ni bilo podanih pripomb.

Zato je predsedujoči predlagal, da se glasuje o predlogu zapisnika 11. seje sveta z dne 19.2.2020.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 184 :

Potrdi se zapisnik 11. redne seje občinskega sveta z dne 19.2.2020 v predloženi obliki.

1. Določitev dnevnega reda

Predsedujoči predstavi dnevni red 12. redne seje, ki je enak dnevnemu redu ob sklicu seje.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje o potrditvi dnevnega reda 12. seje sveta.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 185:

Potrdi se dnevni red 12. seje občinskega sveta z dne 7.5.2020:

  1. Določitev dnevnega reda
  2. Zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2019
  3. Predlog odloka o ustanovitvi Organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje – 2. obravnava
  4. Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah Načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrta ravnanja s premičnim premoženjem občine v letu 2020 – 2. sprememba
  5. Predlog sklepa o ustavitvi postopka za ustanovitev podjetja Lendava 2025, d.o.o.
  6. Predlog sklepa o odvzemu priznanja občine Lendava
  7. Informacija župana
  8. Volitve in imenovanja 8.1. Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja javnega zavoda - Zavod za turizem in razvoj Lendava 8.2. Predlog razrešitve in imenovanje člana sveta javnega zavoda KKC Lendava kot predstavnika ustanoviteljice
  9. Vloge občanov in institucij 9.1. Zahtevek javnega zavoda Galerije Muzej Lendava za izplačilo obveznosti iz preteklih let
  10. Vprašanja ter pobude članov občinskega sveta
2. Zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2019

Gradivo so člani sveta prejeli ob sklicu seje, mnenje Odbora za premoženje in finance k Zaključnemu računu za leto 2019 pa dne 7.5.2020.

Obrazložitve so podane k posameznim dokumentom in so sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki je podal župan občine, predvsem z vidika statusa zaključnega računa, njegovega pomena in področja, ki ga obravnava.

Predstavitev in obrazložitev gradiva, ki vsebuje:

-realizacijo in obrazložitev splošnega dela zaključnega računa proračuna Občine Lendava za leto 2019, -realizacijo in obrazložitev posebnega dela zaključnega računa proračuna Občine Lendava za leto 2019, -realizacijo in obrazložitev Načrta razvojnih programov proračuna Občine Lendava za leto 2019, -pregled in poročilo o izvršenih prerazporeditvah ter vključevanju namenskih prihodkov v proračun Občine Lendava za obdobje od 9.3. do 31.12.2019, -pregled izvršenih prerazporeditev v proračunu KS za obdobje 9.3. do 31.12.2019, -poročilo o realizaciji načrta ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Lendava za leto 2019 in -poslovno poročilo občine Lendava za leto 2019,

je podal Milan Zadravec.

Ob tem je poudaril realizacijo prihodkov v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine Lendava za leto 2019, ki je znašala 10,3 mio EUR kar je za 9 % manj kot je bilo načrtovano oziroma za 1 mio EUR manj od planiranih prihodkov. Davčni prihodki so bili realizirani v višini 30 tisoč EUR več in sicer iz naslova davka na dediščine in darila ter davka na promet nepremičnin. Nedavčni prihodki so bili realizirani v višji višini in sicer 127 tisoč EUR in sicer iz naslova drugih najemnin (vodovodno in kanalizacijsko omrežje) ter prihodkov od komunalnih prispevkov. Kapitalski prihodki so bili realizirani nižje in sicer v višini 454 tisoč EUR, zaradi nižjih prihodkov od prodaje kmetijskih in stavbnih zemljišč. Transferni prihodki so bili realizirani nižje v višini 709 tisoč EUR in sicer zaradi neprejetih sredstev za določene projekte in investicije.

Realizacija odhodkov v bilanci prihodkov in odhodkov je znašala 11,9 mio EUR, kar je za 16 % manj kot je bilo načrtovano, oziroma za 2,3 mio EUR manj od planiranih odhodkov. Vzroki za nižje odhodke ležijo v nekaterih nerealiziranih, oziroma nižje realiziranih proračunskih postavkah kot je bilo planirano.

Proračunski primanjkljaj v bilanci prihodkov in odhodkov za leto 2019 je znašal 1,6 mio EUR, načrtovan pa je bil v višini 2,8 mio EUR. V računu financiranja je bilo v letu 2019 planirano zadolževanje v višini 702 tisoč EUR. Realizacija zadolžitev je znašala 205 tisoč EUR in sicer zaradi najetja dolgoročnega brezobrestnega kredita pri Ministrstvu za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo za ureditev parkirišča in infrastrukture pred DSŠ Lendava. Presežek sredstev na dan 31.12.2019 skupaj z neporabljenimi sredstvi iz prejšnjih let znaša 827 tisoč EUR. Ta presežek je bil delno vključen v plan proračuna občine Lendava za leto 2020 v višini 747 tisoč EUR.

V proračunu Občine Lendava za leto 2019 je bilo narejenih prerazporeditev v skupni višini 2,2 mio EUR.

Mnenje Odbora za premoženje in finance je predstavil Peter Novak, predsednik odbora.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

V razpravi so sodelovali Stanislav Gjerkeš, Jožef Gerenčer in Dejan Süč.

V razpravi je bilo izpostavljeno, da je v letu 2019 v okviru proračuna bilo izvedenih precej prerazporeditev sredstev, da so opazne velike razlike med prerazporeditvami sredstev pri krajevnih skupnostih na področju reprezentance. Tako je Stanislav Gjerkeš opozoril na višino prerazporejenih sredstev pri KS Petišovci, ki ima za 4.000,00 EUR prerazporejenih sredstev, medtem, ko imajo druge krajevne skupnosti pa mnogo manj prerazporejenih sredstev, to je do 300,00 EUR.

Nadalje je bilo opozorjeno, da je občinski svet ob pričetku izvajanja projekta Razpršeni hotel Vinarium v prejšnjem mandatu potrdil finančno konstrukcijo projekta ter se odločil, da bo ob zaključku projekta obravnaval tudi njegovo poročilo o realizaciji. Glede na to, da se je projekt zaključil konec leta 2019, je bil podan predlog, da se občinskemu svetu predloži Poročilo o poteku in realizaciji projekta Razpršeni hotel Vinarium, iz katerega bodo razvidni tudi viri financiranja in porabe sredstev po določenih proračunskih postavkah, kakor tudi število nočitev po zidanicah v letu 2019.

V razpravi je bila podana tudi splošna ugotovitev, da je realizacija proračuna za leto 2019 precej visoka, kar je verjetno posledica dobrega planiranja na eni strani, na drugi strani pa je razlog take realizacije na odhodkovni strani, kjer se rezultat nanaša tudi na nerealizacijo oziroma delno realizacijo določenih projektov.

Postavlja se tudi vprašanje terjatev do najemnikov občinskih stanovanj, kar je problem že nekaj let, pa vendar bi bilo prav, da se občinskemu svetu predloži analiza teh terjatev, prikaz že izvedenih postopkov ter predlog ukrepov za sanacijo oziroma za znižanje višine teh terjatev.

V nadaljevanju razprave je bilo tudi ugotovljeno, da ima občina zelo nizke prihodke iz naslova koncesij, zato se predlaga, da se pregleda zakonodaja na tem področju in da se pregleda vsebina koncesijskih pogodb.

V razpravi je tudi opozorjeno, da je zelo nizka realizacija na področju prometa kmetijskih zemljišč, kakor tudi so še vedno neprodana zemljišča v Industrijski coni v Lendavi, zato se predlaga, da se na eni od prihodnjih sej pozornost nameni tudi tej tematiki.

Prav tako je bil podan predlog, da se na eni od prihodnjih sej obravnavajo tudi doseženi učinki iz naslova učinkov subvencij za gospodarstvo, zato se predlaga, da se pripravi analiza dodeljenih sredstev za ta namen in doseženih učinkov iz tega področja.

Ob tem je bilo tudi izpostavljeno, da so bile predvidene spremembe v delovanju Odbora za gospodarstvo, kar pa tudi ni bilo izvedeno.

Razpravljavec tudi ugotavlja, da so precejšnja sredstva namenjena tudi tekočim transferom javnim zavodom, zato bi bilo upravičeno ugotoviti financiranje zavodov, oziroma kolikšen del zajema financiranje iz proračuna občine in kolikšen del sredstev zavodi pridobijo na razpisih izven proračuna občine.

Velik del sredstev (15 %) je namenjen tudi financiranju področja družbenih dejavnosti, to je predvsem kulture in športa. Zato se predlaga, da se izvede primerjava porabe teh sredstev z drugimi primerljivimi občinami.

Prav tako je v razpravi k zaključnemu računu proračuna za leto 2019 bilo opozorjeno, da je sistem financiranja krajevnih skupnosti nepravilen oziroma nepošten, saj so fiksni stroški povečini enaki, krajevne skupnosti pa prejmejo za posamezno leto sredstva v različni višini.

Postavljeno pa je bilo tudi vprašanje kako je s pridobitvijo sredstev za opremo Centra za zaščito in reševanje in kako je z sredstvi Ministrstva za kulturo, na katere je v višini 40.000,00 EUR občina računala.

Odgovore iz razprave v delu sredstev Ministrstva za kulturo in v delu opreme za CZR ter sanacije tamkajšnjega plazišča je podal župan občine, odgovori na vse druge predloge, pobude in vprašanja iz razprave pa bodo občinskemu svetu podani v pisni obliki.

V nadaljevanju je član občinskega sveta opozoril tudi na pomen kriterijev iz projekta Zlati kamen, ki so velik pokazatelj razvoja občin, zato je tem kriterijem potrebno dati neko veljavo, pri čemer se ugotavlja, da je občina Lendava pri teh kriterijih padla za cca 20 %.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 186:

  1. Sprejme se zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2019 z vsemi prilogami in sicer: -poslovno poročilo občine Lendava za leto 2019, -realizacija in obrazložitev splošnega dela zaključnega računa proračuna Občine Lendava za leto 2019, -realizacija in obrazložitev posebnega dela zaključnega računa proračuna Občine Lendava za leto 2019, -realizacija in obrazložitev Načrta razvojnih programov proračuna Občine Lendava za leto 2019, -pregled in poročilo o izvršenih prerazporeditvah ter vključevanju namenskih prihodkov v proračun Občine Lendava za obdobje od 9.3. do 31.12.2019, -pregled izvršenih prerazporeditev v proračunu KS za obdobje 9.3. do 31.12.2019.
  1. Občinski svet sprejema Poročilo o realizaciji načrta ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Lendava za leto 2019 v predloženi obliki.

  2. Sklep velja z dnem sprejema

Zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2019
3.Predlog odloka o ustanovitvi Organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje – 2. obravnava

Gradivo so člani sveta prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga odloka je podana na obrazcu, ki je sestavni del gradiva.

Uvod k točki je podal župan občine, predvsem z vidika do sedaj izvedenega postopka sprejemanja predloga odloka in o izvedenih aktivnosti od prve obravnave predloga odloka dalje.

Dodatno obrazložitev predloga odloka predvsem v delu podanega predloga izvajanja storitve prevajanja v Organu skupne občinske uprave je podal mag. Tibor Hebar. Ponazoril je tudi sedanjo kadrovsko strukturo tega organa in sistem financiranja dejavnosti, ki jih ta organ izvaja.

Predsedujoči je opozoril, da se predlogi sprememb in dopolnitev k predlogu odloka podajo s strani svetnikov v obliki amandmajev.

Amandmaji niso vloženi.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

**Sklep št. 187: **

1.Občinski svet sprejema predlog Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje v predloženi obliki – 2. obravnava, v predloženi obliki.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog odloka o ustanovitvi Organa skupne občinske uprave občin Lendava, Dobrovnik in Kobilje – 2. obravnava
4. Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah Načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrta ravnanja s premičnim premoženjem občine v letu 2020 – 2. sprememba

Gradivo so člani prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga sprememb in dopolnitvah Načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrta ravnanja s premičnim premoženjem občine v letu 2020 je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije.

Obrazložitev sprememb načrta je podal župan občine. Spremembe se nanašajo na garaže v Tomšičevi ulici v Lendavi in na zemljišča v industrijski coni v Lendavi, ki bi bila predmet menjave z garažami. Predmet sprememb načrta je tudi zemljišče, ki se prodaja v stečajnem postopku podjetja Bioplin storitve d.o.o. – v stečaju in katerega v deležu do ½ je občina že lastnica.

Predsedujoči je predlagal razpravo.

Razprave ni bilo.

Predsedujoči je svetnike pozval h glasovanju.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 188:

1.Občinski svet sprejema predlog sprememb in dopolnitev Načrta ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Lendava v letu 2020 – 2. sprememba, in sicer tako, da:

-se v obrazcu št. 1 (Načrt pridobivanja nepremičnega premoženja) dodajo sledeče zaporedne številke:

ZAP. ŠTEV. UPRAVLJ. VRSTA SAMOUPRAVNA LOKALNA OKVIR. POVRŠ. PREDVIDENA NEPREMIČNINE SKUPNOST NEPREMIČNINE (m²) SREDSTVA (€)

  1. Občina Lendava Stavbno zemljišče – zemljišče pod stavbo Občina Lendava 727 992,36 (po Gurs) potrebna cenitev
  2. Občina Lendava Stavbno zemljišče/pozidano Občina Lendava 125 170,63 (po Gurs) potrebna cenitev
  3. Občina Lendava Stavbno zemljišče/nepozidano Občina Lendava 1115 (predvideno pridobivanje ½) 5.782 ocenjena vrednost

-se v obrazcu št. 2a (Načrt razpolaganja z zemljišči) spremenijo oziroma dodajo zaporedne številke, kot sledi:

LASTNIK: Občina LendavaZAP. ŠTEV. UPRAV. SAMOUP. LOKALNA SKUPNOST ŠIFRA IN IME KATASTRSKE OBČINE PARC. ŠTEV. POV. PARCELE (m²) OCENJENNA, POSPLOŠENA ALI ORIENTACISJKA VREDNOST NEPR.

  1. Občina Lendava Občina Lendava 169 - Petišovci 38 147 87,10
  2. Občina Lendava Občina Lendava 169 - Petišovci 42 482 285,59
  1. Ta sklep velja z dnem sprejema.
Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah Načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrta ravnanja s premičnim premoženjem občine v letu 2020 – 2. sprememba
5. Predlog sklepa o ustavitvi postopka za ustanovitev podjetja Lendava 2025, d.o.o.

Gradivo so člani prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga sklepa je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki in obrazložitev predloga sklepa je podal župan občine.

Poudaril je, da kljub temu, da bo občina nekatere aktivnosti iz projekta EPK 2025 nadaljevala, zaradi neuvrstitve v drugi krog izbora izvajalcev za EPK 2025 ni več potrebe za ustanovitev posebnega podjetja, ki bi transparentno povezovalo vse aktivnosti in dejanja iz naslova projekta EPK 2025. Zato se občinskemu svetu predlaga, da sprejme sklep o ustavitvi postopka za ustanovitev podjetja Lendava 2025 d.o.o.

Nato je predsedujoči predlagal razpravo.

V razpravi sta sodelovala Stanislav Gjerkeš in Dejan Süč.

V razpravi je bilo poudarjeno, da se je zaradi predčasnega zaključka projekta pričakovalo neko poročilo, v katerem bi bile predstavljene pozitivne in tudi negativne strani projekta, kakor tudi njegova finančna konstrukcija. Kljub temu, da so bila nekatera nasprotovanja projektu, je bil prisoten tudi optimizem, da se Občina Lendava prebije v drugi krog izbora. Dejstvo je, da je občinski svet v prejšnjem mandatu imenoval projektno skupino za izvedbo projekta, nato je ta projektna skupina bila razrešena in so v projektu delali drugi ljudje, nato pa je predstavitev projekta oziroma njegov zagovor vodila spet druga skupina ljudi. Zato je bil podan predlog, da se za naslednjo sejo pripravi poročilo o izvedbi projekta EPK 2025, skupaj s finančno konstrukcijo vse od njegovega začetka do njegovega zaključka pred izborom za drugi krog izvajalcev.

V nadaljevanju razprave je bilo tudi izpostavljeno, da bi bilo prav, da se svetniki seznanijo z imeni članov skupine, ki so delali v projektu EPK 2025, pri tem je bilo tudi poudarjeno, da pri vodenju projekta ne gre za odgovornost sedanjega župana občine, je pa verjetno negativno to, da gradivo, ki je bilo predmet predstavitve ni bilo predstavljeno, saj je v njem bilo kar nekaj napak, katere bi ob pravočasnem vpogledu gradiva lahko tudi popravili.

Odgovore na predloge in vprašanja iz razprave je podal župan občine, ki je tudi povedal, da bo občinskemu svetu vsekakor predloženo poročilo o izvedbi projekta Lendava EPK 2025. Ob tem je župan občine tudi ponazoril potek dogajanj v času priprave in predstavitve gradiva ter zagovora tega projekta, kakor je tudi spomnil razpravljajočega člana občinskega sveta Dejana Süča, da je bil povabljen k sodelovanju pri pripravi gradiva za izvedbo projekta, vendar je sodelovanje vedno odklonil.

Po zaključeni razpravi je predsedujoči predlagal glasovanje.

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov sveta.

Nato je bil soglasno sprejet

Sklep št. 189:

  1. Občinski svet ugotavlja, da zaradi neuvrstitve Občine Lendava v drugi krog izbora za naziv Evropske prestolnice kulture 2025, ni več pogojev in potreb za ustanovitev podjetja, neprofitne družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o) z nazivom Lendava 2025.

  2. Zaradi razloga iz 1. točke tega sklepa, se postopek začet s sklepom občinskega sveta štev. 178 z dne 19.2.2020 ustavi, navedeni sklep pa preneha veljati.

  3. O izvajanju projekta EPK 2025, skupaj s finančnim delom se pripravi poročilo, ki se občinskemu svetu predstavi na prihodnji seji sveta.

  4. Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog sklepa o ustavitvi postopka za ustanovitev podjetja Lendava 2025, d.o.o.
6. Predlog sklepa o odvzemu priznanja Občine Lendava

Gradivo k so člani prejeli ob sklicu seje, mnenje Komisije za statutarno pravna vprašanja in občinska priznanja pa dne 5.7.2020.

Obrazložitev predloga sklepa je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki in obrazložitev predloga za odvzem priznanja občine je podal župan občine.

Člane sveta je spomnil, da jih je letos februarja obvestil o svojem predlogu, s katerim je zaradi ugotovljenih novih dejstev po podelitvi priznanja, ki so v izrazitem nasprotju z razlogom podelitve Benu Misja predlagal pričetek postopka odvzema tega priznanja. Občinsko priznanje je bilo Benu Misja podeljeno v letu 2019 zaradi izjemnih uspehov v borilnem športu taekwondo, katere pa Taekwondo zveza Slovenije negira.

Na podlagi 15. člena Odloka o občinskih priznanjih občine Lendava je mnenje k predlogu odvzema podala tudi Komisija za statutarno pravna vprašanja in občinska priznanja, zato je predsedujoči povabil predsednika te komisije, Svena Sarjaša, da predstavi mnenje komisije.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

Razprave ni bilo.

Predsedujoči je svetnike pozval h glasovanju.

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov sveta.

Nato je bil soglasno sprejet

Sklep št. 190:

  1. Benu Misja, prejemniku Priznanja občine Lendava za leto 2019, se zaradi ugotovljenih novih dejstev po podelitvi priznanja, ki so v izrazitem nasprotju z razlogom podelitve priznanja, Priznanje občine Lendava za leto 2019 odvzame.

  2. Ta sklep velja z dnem sprejema.

Predlog sklepa o odvzemu priznanja Občine Lendava
7. Informacija župana

Župan je podal naslednje informacije in sicer, da:

-je v času epidemije tudi občina Lendava pristopila k uvedbi določenih ukrepov, tako je bil aktiviran štab CZ, ki je vodil in koordiniral aktivnosti na področju izvajanja ukrepov preprečevanja širjenja epidemije, nudil pomoč in sodeloval z drugimi inštitucijami pri oskrbi in varovanju občanov ter premoženja,

-se je z odredbo z dne 13.3.2020 prepovedalo zbiranje ljudi v javnih zavodih s področja vzgoje in izobraževanja (vrtec, osnovna šola, glasbena šola), dne 17.3.2020 se je z odredbo prepovedalo zbiranje na zunanjih javnih športnih površinah in se je prepovedala uporaba otroških igrišč z igrali v občini Lendava,

-je bilo v gostišču v Dolgi vasi konec marca zagotovljena dvotedenska karantena, v kateri je bilo nastanjenih 27 občanov, ki so bili na začasnem delu na avstrijskem Tirolskem,

-je bilo v objektu DOŠ 2 urejeno dnevno zagotavljanje toplih obrokov za ranljivo in rizično skupino občanov,

-so se izvajali tudi drugi potrebni ukrepi vse z namenom zajezitve nadaljnje širitve virusa COVID-19,Ob tem se je župan občine osebno zahvalil pripadnikom Civilne zaščite, Gasilcem, Rdečemu križu, Policiji, Klubu študentom, vsem dobrodelnim in humanitarnim organizacijam ter vsem prostovoljcem in občanom, ki so v teh kriznih razmerah epidemije nudili kakršnokoli pomoč ali opravili kakšno storitev, ki je pomenila korak bliže zajezitve te epidemije.

V nadaljevanju je župan občine svetnike seznanil, da je dne 12.3.2020 sprejel sklep o uporabi sredstev proračunske rezerve v letu 2020, s katerim je Občina z namenom obvladovanja, zajezitve in zaradi preprečevanja nadaljnjega širjena epidemije ter zaradi odprave posledic epidemije z virusom SARS-CoV-2 (COVID-19) za nabavo zaščitnih sredstev in za izvedbo drugih ukrepov, ki so potrebni za ohranitev zdravja in življenja občanov občine Lendava, kakor tudi za varovanje premoženja občine Lendava namenila do 60.000,00 EUR in da bo poročilo o porabi teh sredstev, torej namensko rabo proračunske rezerve podal na julijski seji.

Nato je župan zaradi sprejetja vladnih odlokov, na podlagi katerih so nekateri poslovni subjekti začasno prenehali delovati in si s tem znižali prihodke iz poslovanja, predlagal, da se slednjim za mesec april oprosti plačilo obveznosti iz naslova plačevanja omrežnine za vodovodno in kanalizacijsko omrežje, kar je sicer prihodek proračuna občine.

Predsedujoči je svetnike pozval h glasovanju.

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov sveta.

Nato je bil soglasno sprejet

Sklep št. 191:

  1. Občinski svet Občine Lendava soglaša, da se za mesec april 2020 pravnim osebam, (s.p., javnim zavodom, podjetjem in drugim pravnim subjektov), ki jim je bilo z odloki Vlade RS, zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19 začasno prepovedano izvajanje dejavnosti, ne zaračuna in so oproščeni plačila omrežnine iz naslova vodovodnega in kanalizacijskega omrežja, kot strošek javne infrastrukture javne službe.

  2. Strošek iz 1. točke tega sklepa v ocenjeni višini do 5.000,00 EUR bremeni proračun Občine Lendava.

  3. Sklep velja z dnem sprejema.

Nadalje je župan svetnike obvestil, da je občinska uprava v tem času nemoteno poslovala, s tem, da je svoje poslovanje prilagodila varnejšemu načinu poslovanja, tako je osebne stike strank zamenjala za elektronsko poslovanje in poslovanje preko pošte, najbolj rizičnim skupinam zaposlenim pa je bilo omogočeno delo od doma. V tem času pa je bilo obdelano in odločeno o vlogah, ki so bile prejete na objavljene razpise o sofinanciranju, tako za področje športa, kmetijstva, civilnih organizacij, gasilstva, sociale, turizma in mladine. V mesecu maju pa bo Občina objavila tudi razpis za spodbujanje gospodarskega razvoja v občini, s katerim želi pomagati pri razvoju gospodarstva naše občine.

V nadaljevanju je župan podal tudi informacijo o spremenjeni višini povprečnine, ki sedaj za leto 2020 znaša 623,96 EUR na prebivalca. Župan je podal tudi informacijo o trenutnem stanju določenih projektov in investicij, torej v kateri fazi izvedbe se določen projekt oziroma investicija nahaja, svetnike pa je seznanil tudi s kadrovsko spremembo in sicer o razrešitvi sedanje direktorice občinske uprave Aleksandre Kreslin in o imenovanju v.d. direktorja občinske uprave, mag. Tiborja Hebar.

Nato je župan svetnike seznanil tudi o obisku ministra, vodje službe vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, gospoda Zvoneta Černača z sodelavci. Predmet razgovora je bila nova finančna perspektiva in pridobivanje sredstev iz kohezijskih skladov. Župan je svetnike tudi seznanil o prenehanju veljavnosti brezplačnega parkiranja v modri coni v Lendavi (z današnjim dnem) in o izvedbi naknadnih volitev v svet KS Čentiba in o izvolitvi novega predsednika sveta te krajevne skupnosti, to je Romeo Gal, kateremu je k izvolitvi tudi čestital.

Informacija župana
8. Volitve in imenovanja

8.1. Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja javnega zavoda - Zavod za turizem in razvoj Lendava

8.2. Predlog razrešitve in imenovanje člana sveta javnega zavoda KKC Lendava kot predstavnika ustanoviteljice

8.-8.1. Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja javnega zavoda - Zavod za turizem in razvoj Lendava

Gradivo so člani prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki je podal Jožef Gerenčer, predsednik Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.

Predsedujoči je člane sveta pozval k razpravi.

V razpravi so sodelovali Rahela Hojnik Kelenc, Stanislav Gjerkeš in Ivan Koncut.

V razpravi je bilo opozorjeno, da svetniki niso seznanjeni z delovnimi izkušnjami kandidata, predvsem glede na to, da gre za vodenje zavoda, ki pripravlja in izvaja določene projekte, z njegovim dosedanjim delom na področju priprave in vodenja projektov, da svetniki prav tako niso seznanjeni z vizijo vodenja in delovanja javnega zavoda, ki jo je ob kandidaturi predložil kandidat za direktorja zavoda.

Prav tako je v razpravi opozorjeno, da so svetniki iz medijev zvedeli, da je novi direktor javnega zavoda Zavod za turizem in razvoj Lendava že imenovan, kar pomeni, da je bil postopek kršen, zato je s strani svetnika podan predlog, da se postopek imenovanja direktorja tega zavoda ponovi, v primeru, da bo občinski svet v tej zadevi vseeno izvedel glasovanje pa predlaga tajno glasovanje.

Nato je s strani svetnika podana obrazložitev o dosedanjih delovnih izkušnjah kandidata, tudi na področju turizma ter projektnega dela in da so mediji dejansko kršili pravila poročanja, saj direktor javnega zavoda še ni bil imenovan, to sledi na svetu zavoda šele po pridobljenem soglasju ustanoviteljice, to je Občine Lendava in da je do sedaj svet zavoda le izbral kandidata za direktorja zavoda. Kandidat pa se je predstavil na svetu zavoda in tudi na Komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, kjer je tudi predstavil svoj program dela in vizijo zavoda. Dejstvo pa je, da bo kandidat v zavodu, tudi zaradi spremenjenih razmer na področju turizma imel precejšen zalogaj trdega dela in veliko odgovornost do okolja in javnosti.

Župan občine je svetnike seznanil z določili ustanovitvenega akta javnega zavoda Zavod za turizem in razvoj Lendava (odloka), ki določa imenovanje direktorja tega zavoda in da meni, da je postopek imenovanja bil pravilen, v tem trenutku pa konkretnega odgovora ne more dati.

Nato so trije člani občinskega sveta: Stanislav Gjerkeš, Rahela Hojnik Kelenc in Dejan Süč podali predlog za tajno glasovanje.

Predsedujoči je predlagal glasovanje.

Ob glasovanju je bilo prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov.

S 15 glasovi ZA in 2 glasovoma PROTI je bil sprejet

**Sklep št. 192 : **

1.Občinski svet Občine Lendava soglaša, da se glasovanje pri 8.1. točki dnevnega reda – Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja zavoda – Zavod za turizem in razvoj Lendava izvede tajno.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Nato je predsedujoči pozval k podaji predlogov za komisijo, ki bo izvedla tajno glasovanje.

Svetniki so podali naslednje predloge:

1.Stanislav Gjerkeš, 2.Rahela Hojnik Kelenc in 3.Dejan Süč

Predsedujoči je predlagal glasovanje. Ob glasovanju je bilo prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 16 članov.

S 16 glasovi ZA je bil sprejet

Sklep št. 193 :

1.Občinski svet Občine Lendava za izvedbo tajnega glasovanja pri 8.1. točki dnevnega reda – Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja zavoda – Zavod za turizem in razvoj Lendava imenuje komisijo v naslednji sestavi:

-Stanislav Gjerkeš -Rahela Hojnik Kelenc -Dejan Süč

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Zaradi priprav tajnega glasovanja se točka 8.1. začasno prekine (sklep štev. 194 je naveden v nadaljevanju) in se seja nadaljuje s točko 8.2.

Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja javnega zavoda - Zavod za turizem in razvoj Lendava
Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja javnega zavoda - Zavod za turizem in razvoj Lendava-tajno glasovanje