13. redna seja občinskega sveta Občine Lendava (22. 7. 2020)

Občinski svet Občine Lendava

22. 7. 2020

Zapisnik

0. Potrditev zapisnikov prejšnjih sej občinskega sveta

Na podlagi prvega odstavka 34. člena Poslovnika občinskega sveta občine Lendava (Uradni list RS, štev. 11/15 in 48/19), je Občinski svet občine Lendava na svoji 14. redni seji, dne 7.10.2020,

-ob obravnavi predloga zapisnika 13. redne seje občinskega sveta z dne 22.7.2020,

sprejel naslednji

Sklep štev. 222 :

1.Potrdi se zapisnik 13. redne seje občinskega sveta z dne 22.7.2020 skupaj s pripombo navedeno v sklepu štev. 221.

2.Ta sklep velja z dnem sprejema.

Številka: 032-0035/2020-9 Datum: 8.10.2020

Janez MAGYAR

Župan – Polgármester

Objava: ˗ skupni direktorij OU Vloženo: ˗ zbirka dokumentarnega gradiva

Z A P I S N I K (skrajšani)

13./redne/ seje Občinskega sveta Občine Lendava, ki je bila v sredo, 22.7.2020 ob 15. uri v Gledališko koncertni dvorani v Lendavi, Trg Györgya Zale 1.

Sejo občinskega sveta je sklical Janez Magyar, župan Občine Lendava, ki je sejo tudi vodil (predsedujoči). Pozdravil je prisotne ter pred ugotavljanjem sklepčnosti podal informacijo o upoštevanju varnostnih ukrepov preprečevanja širjenja nalezljive bolezni COVID-19 v času seje, kar je tudi razlog, da seja poteka v Gledališko koncertni dvorani.

Predsedujoči je podal informacijo tudi o poteku snemanja seje v skladu z določili 48. člena Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava.

Nato je predsedujoči pristopil k ugotavljanju sklepčnosti seje.

Seji sveta je od 19 članov sveta prisostvovalo 17 članov občinskega sveta (priloga: seznam prisotnih).

Odsotni: Romeo Gal (Lista gasilcev za varnost občanov), Rozina Nemec (SDS), ki sta svoj izostanek opravičila.

Seji sveta so prisostvovali še javni uslužbenci občinske uprave

-Jasna Bračič-Szabó, -Bojan Petrijan, -Renata Torhač, -Milan Zadravec (pri 5. točki dnevnega reda) in

vabljeni uvodničarji k posameznim točkam dnevnega reda:

-Franc Cipot, direktor CEROP k 2. točki dnevnega reda -Rok Petje, v.d. direktorja ZTR k 6. točki dnevnega reda

Seji prisostvuje tudi Drago Baša, predsednik nadzornega sveta občine Lendava in predstavniki medijev.

Zaradi upoštevanja določb Odloka o začasni splošni omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 92/20 in 96/20), se vodi poseben seznam vseh prisotnih, ki se bo hranil en mesec, nato pa bo uničen.

Člani občinskega sveta so gradivo prejeli v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Občine Lendava, dne 14., 16. in 21. julija, Poročilo o izvajanju projekta EPK 2025 in Predlog sklepa o prenehanju koncesije za izvajanje fizioterapije v Termah Lendava in določitev začasnega prevzemnika koncesije na tem področju pa so prejeli na dan seje po elektronski pošti in pred sejo v fizični obliki.

Člani občinskega sveta so dne 16.7.2020 prejeli tudi odgovore na vprašanja z 12. seje, ki so bila postavljena ob obravnavi predloga Zaključnega računa proračuna občine za leto 2019.

Predsedujoči predstavi potek seje ter poda kratko obrazložitev namena in vsebine posamezne točke dnevnega reda.

Nato je predsedujoči predlagal, da se pred določitvijo dnevnega reda odloči o potrditvi zapisnika in sprejetih sklepov 12. redne seje z dne 7.5.2020 ter zapisnika 6. korespondenčne seje z dne 7.7.2020 v skladu s prvim odstavkom 34. in v povezavi s 50. členom Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava

Predsedujoči je člane sveta seznanil, da sta k osnutku zapisnika 12. seje, ki je bil posredovan 14.5.2020 podala pripombo Rozina Nemec in Dejan Süč. Pripomba Rozine Nemec je bila podana ustno in se je nanašala na navedbo prisotnih, saj je v zapisniku kot prisotna bila navedena Aleksandra Kreslin, ki pa na seji ni bila prisotna. Napaka je odpravljena. Dejan Süč pa je svoje pripombe dne 21.5.2020 posredoval občinskemu svetu v pisni obliki, pripombe pa se nanašajo na 5. in 10. točko dnevnega reda.

Vse navedene pripombe so bile upoštevane in tudi v zapisniku korigirane, kar je razvidno tudi iz zapisnika, ki je sestavni del gradiva 13. seje.

Predsedujoči je člane sveta tudi seznanil, da je glede sprejetega sklepa o pobudi Jožefa Gerenčerja o preverjanju statusa okoljevarstvenih projektov dne 17.5.2020 Milan Utruša posredoval odprto pismo, v katerem je opozoril, da je iz naštetih projektov izpuščen projekt fracking, to je projekt Ascent. Dne 19.5.2020 je občinska uprava g. Milanu Utruši na njegovo odprto pismo posredovala odgovor, kjer je pojasnila nastalo napako in obrazložila, da pri predlogu sklepa nikakor ni šlo za namerno izločitev projekta Ascent s strani župana, ampak je prišlo zgolj do administrativne napake pri pripravi predloga sklepa, občinski svet pa je glasoval o pobudi Jožefa Gerenčer kot celoti in ne o posamičnem projektu. Odprto pismo Milana Utruše in odgovor nanj s strani občinske uprave je bilo dne 26.5.2020 občinskemu svetu posredovano po elektronski pošti, skupaj z opravičilom občinske uprave. Navedena napaka je prav tako v predlogu zapisnika odpravljena, zato je predsedujoči predlagal, da se prvotno glasuje o prejetih pripombah na osnutek zapisnika 12. seje sveta z dne 7.5.200, nato pa še o zapisniku 12. seje v celoti.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno sta bila sprejeta

Sklep št. 200 :

  1. Potrdijo se pripombe na osnutek zapisnika 12. redne seje z dne 7.5.2020 in sicer v delu navedb prisotnih na seji, to je na strani 2., pri točki 5. na strani 10. in pri sklepu štev. 197. na strani 19.
  2. Ta sklep velja z dnem sprejema.
    in

Sklep št. 201 :

1.Potrdi se zapisnik 12. redne seje občinskega sveta z dne 7.5.2020 v predloženi obliki, skupaj s pripombami. 2.Sklep velja z dnem sprejema.

Nato je predsedujoči predlagal, da se glasuje o zapisniku 6. korespondenčne seje z dne 7.7.2020, pri čemer na osnutek zapisnika ni bilo pripomb.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 202 :

1.Potrdi se zapisnik 6. korespondenčne seje občinskega sveta z dne 7.7.2020 v predloženi obliki. 2.Sklep velja z dnem sprejema.

Potrditev sprememb in zapisnika 12. redne seje občinskega sveta Občine Lendava
Potrditev sprememb in zapisnika 12. redne seje občinskega sveta Občine Lendava
Potrditev zapisnika 6. dopisne seje občinskega sveta Občine Lendava
1.Določitev dnevnega reda

Predsedujoči predstavi dnevni red 13. redne seje, ki je glede vsebine točk enak dnevnemu redu ob sklicu seje, s tem, da predlaga spremembo vrstnega reda točk in sicer se dosedanja točka 8. Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga vas uvrsti kot 2. točka dnevnega reda, ostale točke, ki sledijo pa se ustrezno preštevilčijo. Ob tem je predsedujoči podal predlog, da se dosedanja 3. točka, po spremembi vrstnega reda točk pa 4. točka obravnava po skrajšanem postopku.

Predsedujoči je tudi opozoril na izvedbo glasovanja pri dosedanji 2. oziroma po spremembi vrstnega reda točk dnevnega reda – Predlog sprememb in dopolnitev Statuta občine, kjer svetniki glasujejo z dvotretjinsko večino vseh članov.

Nato je Stanislav Gjerkeš predlagal umik dosedanje 5. točke dnevnega reda: Poročilo o izvajanju projekta EPK 2025, saj so svetniki gradivo prejeli 2 uri pred sejo, kar je prekratek rok za pregled grdiva. Predlaga, da se gradivo uvrsti na naslednjo sejo sveta.

Predlog za umik dosedanje 5. točke je podprl tudi Dejan Süč, ki se je poleg prepozno prejetega gradiva skliceval tudi na neobravnavo gradiva s strani pristojnih delovnih teles.

Predsedujoči predlaga glasovanje o umiku 5. točke dnevnega reda: Poročilo o izvajanju projekta EPK 2025.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 14 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 203:

1.Občinski svet umika 5. točko dnevnega reda 13. redne seje - Poročilo o izvajanju projekta Lendava EPK 2025.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje o skrajšanem postopku dosedanje 3. oziroma po spremembi vrstnega reda točk 4. točke dnevnega reda: Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava – Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju Občine Lendava.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

**Sklep št. 204: **

1.Občinski svet soglaša, da se 4. točka dnevnega reda 13. redne seje - Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava – Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju Občine Lendava obravnava po skrajšanem postopku.

2.Ta sklep velja z dnem sprejema.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje o potrditvi dnevnega reda 13. seje sveta.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 205:

Potrdi se dnevni red 13. seje občinskega sveta z dne 22.7.2020:

  1. Določitev dnevnega reda
  2. Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga vas
  3. Predlog sprememb in dopolnitev Statuta občine Lendava – 1. obravnava
  4. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava – Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju Občine Lendava – skrajšani postopek
  5. Poročilo o izvrševanju proračuna Občine Lendava za obdobje od 1.1. do 30.6.2020 ter poročilo o opravljenih prerazporeditvah za isto obdobje
  6. Poročilo o izvajanju projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah – Razpršeni hotel Vinarium
  7. Elaborati o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javne službe: 7.1. odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava 7.2. oskrba s pitno vodo 7.3 zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov
  8. Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah Načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrta ravnanja s premičnim premoženjem občine v letu 2020 – 3. sprememba
  9. Predlog sklepa o prenehanju koncesije za izvajanje fizioterapije v Termah Lendava in določitev začasnega prevzemnika koncesije na tem področju
  10. Informacija župana
  11. Volitve in imenovanja 11.1. Predlog imenovanja člana nadzornega sveta javnega podjetja EKO-PARK Lendava d.o.o.
  12. Vloge občanov in institucij
  13. Vprašanja ter pobude članov občinskega sveta
Določitev dnevnega reda 13. redne seje občinskega sveta Občine Lendava
2. Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga vas

Gradivo so člani sveta prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga odloka je podana na obrazcu, ki je sestavni del gradiva.

Uvod k točki je podal župan občine. Solastnice odlagališča v Dolgi vasi so do leta 2014 bile vse občine UE Lendava, po tem letu pa sta solastnici odlagališča le Občina Lendava v deležu 47,08 % in CEROP v deležu 52,92 %. Občine UE Lendava so se namreč v letu 2014 dogovorile, da bodo svoj delež v odlagališču neodplačno prenesle na CEROP, saj zaradi spremembe zakonodaje niso želele prevzeti in trpeti stroškov zapiranja odlagališča, kakor tudi stroškov vzdrževanja še 30 let po zaprtju odlagališča.

Občina Lendava se za takratni prenos svojega lastniškega deleža v odlagališču ni odločila in je lastnica tega deleža še danes. Zato je CEROP ponovno pozval Občino Lendava, da svoj lastniški delež v odlagališču Dolga vas neodplačno prenese nanj, kot upravljavca odlagališča, ki iz tega naslova prevzema tudi obveznosti.

Nato je obrazložitev točke podal Franc Cipot, direktor javnega podjetja CERO Puconci. Poudaril je zakonske podlage za prenos premoženja, kakor tudi določila veljavne zakonodaje o ravnanju oziroma o vzdrževanju odlagališča po zaprtju in višino stroškov, ki so z odlagališčem nastali in jih je od leta 2010, ko je pričel z odlaganjem ostankov odpadkov po obdelavi na odlagališču v Dolgi vasi in ko je prevzel upravljanje tega odlagališča CEROP tudi poravnal. Torej je pri odločitvi o brezplačni odsvojitvi deleža v tem primeru upravičeno upoštevati tudi vsa dosedanja vlaganja v nepremičnino, ki so bremenila prevzemnika, to je CEROP d.o.o.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

V razpravi so sodelovali Jožef Gerenčer, Igor Kulčar, Stanislav Gjerkeš, Ivan Koncut.

V razpravi je bilo s strani dela svetnikov izpostavljeno vprašanje, zakaj Občina Lendava prenosa svojega deleža v odlagališču ni uredila takrat ko so to storile druge občine – solastnice, saj je vsako lastništvo povezano tudi z določenimi stroški, pri odlagališču pa velik del tega predstavljajo stroški za zagotavljanje monitoringa po zaprtju. Zato del svetnikov predlaga, da se predlog podpre in da se sprejme sklep o prenosu deleža z razlogom, da občine ne bremenijo stroški za vzdrževanje odlagališča in odgovornost po njegovem zaprtju. Ob tem je Jožef Gerenčer dodatno predlagal (želi, da se njegov predlog zapiše), da se v Pogodbo o prenosu deleža občine v odlagališču dodatno zapiše, da si tudi po prenosu lastništva javno podjetje CEROP mora pridobiti soglasje Občine Lendava za vse tiste dejavnosti, ki bi se morebitno izvajale na območju odlagališča in niso v kontekstu izvajanja dejavnosti na tem območju.

V razpravi pa je z strani nekaterih svetnikov opozorjeno, da ne more držati trditev, da se na območju odlagališča že sedem let ne vrši odlaganje in da je v Pogodbo o prenosu deleža potrebno dodatno zapisati, da se na območju odlagališča izvaja strogi monitoring in da ne bodo nastale nevarnosti oziroma negativne posledice za okolje in prebivalstvo občine.

Odgovore na vprašanja iz razprave sta podala Franc Cipot in župan občine.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 10 članov občinskega sveta (7 VZDRŽANIH).

ZA predlog sklepa o prenosu deleža Občine Lendava v odlagališču Dolga vas je glasovalo 7 članov sveta, 3 člani sveta so glasovali PROTI predlogu sklepa.

Glede na določilo Poslovnika občinskega sveta bi predlog sklepa bil sprejet. Po podani obrazložitvi načina glasovanja občinskega sveta z razliko načina glasovanja delovnega telesa je Ferenc Horváth zaradi zmote pri glasovanju predlagal ponovitev glasovanja. Hkrati je podal predlog, da se v Statutu občine in v Poslovniku občinskega sveta preveri zapis glasovanja in po potrebi predlaga ustrezna sprememba oziroma dopolnitev tega določila.

Nato predsedujoči predlaga glasovanje o ponovitvi glasovanja predloga sklepa pri 2. točki dnevnega reda.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Z 12 glasovi ZA je bil sprejet

Sklep št. 206:

1.Občinski svet Občine Lendava soglaša, da se glasovanje pri 2. točki dnevnega reda 13. redne seje – Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga ponovi.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Jožef Gerenčer je podal pripombo, katero želi, da se tudi vpiše v zapisnik in sicer, da vsi tisti člani sveta, ki glasujejo proti predlogu sklepa prevzamejo odgovornost za prejeti račun občine iz naslova stroškov zapiranja oziroma vzdrževanja odlagališča.

Obrazložitev svojega glasu sta podala Janez Somi in Dejan Süč.

Janez Somi glasuje PROTI predlogu sklepa zato, ker ne drži trditev, da se že 7 let ne izvaja odlaganja na odlagališču, Dejan Süč pa je podal obrazložitev glasovanja predstavnikov Liste Zmoremo – Lista Dejana Süča in sicer da njihovo glasovanje PROTI predlogu sklepa izhaja iz dejstva, da za odločitev nimajo vseh podatkov, opozoril pa je tudi, da ni na mestu izsiljevanje člana sveta glede načina glasovanja.

Nato predsedujoči predlaga ponovitev glasovanja predloga sklepa.

Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 16 članov občinskega sveta (1 VZDRŽAN).

ZA predlog sklepa je glasovalo 7 članov sveta.

PROTI predlogu sklepa je glasovalo 9 članov sveta.

**Sklep št. 207: **

1.Občinski svet Občine Lendava ne daje soglasja k brezplačni odsvojitvi 47,08 % lastniškega deleža Občine Lendava v nepremičnini parc. štev. 1198/4 k.o. 157 – Dolga vas, v naravi odlagališče Dolga vas, kot komunalna infrastruktura, na solastnika nepremične – CEROP d.o.o.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga vas
Predlog sklepa o prenosu deleža občine Lendava v odlagališču odpadkov Dolga vas- zavrnitev sklepa
3. Predlog sprememb in dopolnitev Statuta občine Lendava – 1. obravnava

Obrazložitev predloga je podana na obrazcu, ki je sestavni del gradiva.

Uvod k točki je podal župan občine, predvsem z vidika razlogov za sprejem sprememb in dopolnitev Statuta, kot prva in največja sprememba se nanaša na določitev naselij v občini, kjer je kot naselje opredeljeno tudi naselje Brezovec del, ki pa je z razsodbo Arbitražnega sodišča v zvezi z določitvijo meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško odločilo, da naselje Brezovec del, ki se je nahajalo na Hrvaškem katastru pripada Republiki Sloveniji in s tem posledično spada v občino Lendava.

Dodatno obrazložitev predloga sprememb in dopolnitev Statuta občine je podala Jasna Bračič-Szabó, predlog sprememb pa se po večini nanaša na uskladitev določil Statuta z zakonodajo kakor tudi na uskladitev določil Statuta z dejanskim delovanjem občine. Predlog sprememb in dopolnitev Statuta pa bo pred drugo obravnavo obravnavala tudi Komisija za statutarno pravna vprašanja ter občinska priznanja.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

V razpravi so sodelovali: Jožef Gerenčer, Dejan Süč in Franc Horváth.

V razpravi so svetniki opozorili oziroma predlagali ponovni pregled upravičenosti določenih sprememb oziroma še morebitnih korekcij nekaterih določil Statuta in tudi podali predlog določenih zadev v obravnavo Statutarni komisiji.

Pripombe, stališča in predlogi iz razprave:

-iz obrazložitve predloga sprememb 4. odstavka 16. člena Statuta se povzema, da je tudi v določilih drugih aktov občine (npr. v odlokih o ustanovitvi javnih zavodov) zaznati določene nejasnosti oziroma je vsebina posameznih določil dvomljiva, nedorečena, premalo konkretna, zato je podan predlog, da bi Komisija za statutarna vprašanja preverila vsebino vseh ustanovitvenih aktov javnih zavodov in v primeru ugotovitev določenih pomanjkljivosti posameznih določil predlagala njihovo spremembo,

-6. odst. 15. člena, kjer se predlaga, da bi se dokumenti z oznako »tajnosti« sprejemali za daljše časovno obdobje in da je potrebno preveriti, kateri dokumenti, ki jih sprejema župan, lahko imajo oznako »tajnosti«, kajti če taki dokumenti ne obstajajo oziroma ni dovolj konkretno določeno kateri dokumenti so lahko to, potem je vprašljiva upravičenost te spremembe, ob tem je tudi opozorjeno, da ne bi bilo prav, da bi se to določilo z vidika sprejemanja dokumentov s strani župana z oznako »tajnosti« zlorabilo, postavlja pa se tudi vprašanje presoje pristojnosti občinskega sveta oziroma župana v primeru sprejemanja dokumentov z oznako »tajnosti«, zato je potrebno ta predlog sprememb ponovno preveriti,

-drugi odstavek 44. člena, kjer je potrebno dodatno obrazložiti oziroma konkretno določiti okoliščine, ki kažejo oziroma vzbujajo dvom o nepristranskosti člana nadzornega odbora ali dajejo videz nasprotja interesa ne samo z vidika nadzorovane osebe, temveč tudi z vidika izvajanja dejavnosti, v katero je član nadzornega odbora vključen oziroma bo vključen v prihodnje,

-72. člen, ki se nanaša na financiranje delovanja oziroma zagotavljanja materialnih stroškov Madžarske samoupravne narodne skupnosti, kjer je potrebno ponovno preveriti odvisnost financiranja skupnosti s strani občine glede na prejeta sredstva države, kajti podano je mnenje, da je po veljavni zakonodaji občina dolžna zagotavljati sredstva za delovanje Madžarske samoupravne narodne skupnosti oziroma za kritje njihovih materialnih stroškov tudi v primeru, ko ne prejme sredstev s strani proračuna države.

Predsedujoči zaključi razpravo in predlaga glasovanje.

Ob tem je predsedujoči opozoril, da se o spremembah in dopolnitvah Statuta glasuje z dvotretjinsko večino vseh članov.

Ob glasovanju je bilo prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 208:

1.Občinski svet Občine Lendava v prvi obravnavi sprejema predlog sprememb in dopolnitev Statuta Občine Lendava s pripombami, predlogi in stališči iz razprave.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog sprememb in dopolnitev Statuta občine Lendava – 1. obravnava
4. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava – Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju Občine Lendava – skrajšani postopek

Gradivo so člani sveta prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga odloka je podana na obrazcu, ki je sestavni del gradiva.

Uvod k točki je podal župan občine, kot že navedeno pri prejšnji točki dnevnega reda, so prebivalci nekdanjega naselja Brezovec del predlagali, da se ta del naselja vključi v ulični sistem in se poimenuje Mirišče in kar je tudi razlog sprejema sprememb tega odloka. V predlog sprememb odloka pa je uvrščena tudi pravopisna sprememba zapisa ulice v Lendavi; Trg Ljudske pravice.

Dodatno obrazložitev je podala Jasna Bračič-Szabó.

Predsedujoči je predlagal razpravo.

Razprave ni bilo.

Predsedujoči je svetnike pozval h glasovanju. Prisotnih je bilo 17 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 209:

1.Občinski svet Občine Lendava sprejema predlog sprememb in dopolnitev Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava-Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju občine Lendava, po skrajšanem postopku v predloženi obliki.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o imenovanju in preimenovanju ulic v mestu Lendava – Lendva in imenovanju ulic v naseljih na območju Občine Lendava – skrajšani postopek
5. Poročilo o izvrševanju proračuna Občine Lendava za obdobje od 1.1. do 30.6.2020 ter poročilo o opravljenih prerazporeditvah za isto obdobje

Gradivo so člani sveta prejeli ob sklicu seje.

Uvod k točki je podal župan občine, ki je poudaril zakonsko podlago, to je 63. člen Zakona o javnih financah, ki določa, da mora župan v juliju poročati občinskemu svetu o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta. Isto določilo vsebuje tudi Odlok občine Lendava o proračunu za leto 2020 v svojem 5. členu.

Dodatno obrazložitev k poročilu je podal Milan Zadravec.

Gradivo je strukturirano po sledečih vsebinah:

-realizacija splošnega dela proračuna -realizacija posebnega dela proračuna -ocena realizacije do konca leta -vključevanje novih obveznosti v proračun -vključevanje namenskih prihodkov v proračun -prerazporejanje sredstev -uporaba sredstev proračunske rezerve -glavna odstopanja v primerjavi s sprejetim proračunom.

Prihodki proračuna v bilanci prihodkov in odhodkov so bili v prvem polletju 2020 realizirani v višini 4.338.562 EUR, kar znaša 34 % planiranih prihodkov za leto 2002. Nedoseganje 50 % plana ob polletju je posledica še nerealiziranih kapitalskih prihodkov ter transfernih prihodkov za investicije iz državnega proračuna ter iz sredstev proračuna EU.

Odhodki proračuna v bilanci prihodkov in odhodkov so bili v prvem polletju realizirani v skupni višini 3,752.992 EUR, kar predstavlja 27 % planiranih odhodkov v letu 2020. Nedoseganje 50 % plana ob polletju je posledica tega, da večina planiranih investicij ni bila realizirana v prvem polletju.

V prvem polletju je v bilanci prihodkov in odhodkov ustvarjen proračunski presežek v višini 630.571 EUR.

Po pregledu polletne realizacije in ocenah da bo prišlo do sprememb na prihodkovni strani ter na investicijskem delu proračuna, se ocenjuje, da bo potrebno pripraviti rebalans proračuna za leto 2020.

V obdobju prvega polletja 2002 je bilo skupaj s prerazporeditvami za krajevne skupnosti izvedenih za 820.423 EUR prerazporeditev.

Za proračunsko rezervo je bilo porabljenih 60.326,60 EUR sredstev.

Največja odstopanja pri realizaciji prihodkov v prvem polletju so na skupini kontov – Kapitalski prihodki, ki so realizirani le v višini 6 % od planiranih prihodkov leta 2020 ter na skupini transfernih prihodkov, ki so realizirani v višini 16 % glede na planirane prihodke v letu 2020. Pri realizaciji odhodkov pa so največja odstopanja v prvem polletju v investicijskem delu proračuna in sicer v skupini kontov Investicijski odhodki ki so realizirani le v višini 5 % planiranih odhodkov letu 2020 v tej skupini kontov. Kljub temu pa se ocenjuje, da bo večji del nerealiziranih investicij realiziran v drugi polovici leta 2020.

Predsedujoči je pozval k razpravi.

V razpravi je sodeloval Jožef Gerenčer, ki sicer v točnost številčnih podatkov ne dvomi, predlaga pa, da bi realizacijo proračuna lahko spremljali na določenih delovnih telesih in sproti ugotavljali določena odstopanja ter jih tudi sproti odpravljali. S tem bi preprečili velika odstopanja ob koncu leta. Je pa vsekakor prav, da se z realizacijo proračuna seznani občinski svet, prav bi bilo, da realizacijo obravnava tudi Odbor za premoženje in finance ter Nadzorni odbor.

Iz razprave je ugotoviti, da ob koncu leta z realizacijo proračuna ni pričakovati večjih težav, da pa aktivnosti občine vsekakor narekujejo prihodki, na kar je potrebno nenehno paziti, še posebej pri sprejemanju proračuna. Ob tem so bila postavljena vprašanja iz prihodka občine glede nadomestila za stavbno zemljišče in glede še odprtih finančnih obveznosti iz projektov, ki jih vodi Zavod za turizem in razvoj.

Nato je predsedujoči zaključil razpravo in pozval h glasovanju.

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov.

Soglasno je bil sprejet

Sklep št. 210 :

1.Občinski svet Občine Lendava se je seznanil s Poročilom o izvrševanju proračuna Občine Lendava za obdobje od 1.1. do 30.6.2020 ter poročilom o opravljenih prerazporeditvah v predloženi obliki.

2.Sklep velja z dnem sprejema.

Poročilo o izvrševanju proračuna Občine Lendava za obdobje od 1.1. do 30.6.2020 ter poročilo o opravljenih prerazporeditvah za isto obdobje
6. Poročilo o izvajanju projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah – Razpršeni hotel Vinarium

Gradivo k so člani prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga sklepa je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je na prejšnji seji bila podana pobuda, da se občinskemu svetu predloži poročilo o izvajanju projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah – Razpršeni hotel Vinarium. Poročilo je pripravil izvajalec projekta Zavod za turizem in razvoj Lendava, iz njega, kakor tudi iz dejanskega stanja izvajanja projekta pa je razvidno, da gre za uspešen projekt, ki pa se lahko še nadgradi z novimi aktivnostmi, vse z ciljem povezovanja v izvajanje tudi drugih ponudnikov in vključevanja novih nočitvenih kapacitet.

Poročilo je predstavil Rok Petje, v.d. direktorja Zavoda za turizem in razvoj Lendava.

Med drugim je poudaril, da je v letu dni bilo izvedenih več kot 700 nočitev in da so kljub stanju (COVID-19) z rezultati nočitev zelo zadovoljni, saj za nočitve sprejemajo tudi turistične bone, si pa zelo prizadevajo za vključevanje novih nočitvenih kapacitet.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

V razpravi sta sodelovala Stanislav Gjerkeš in Jožef Gerenčer.

K pripravi poročila in k njegovi strukturi je izrečena pohvala, prav tako k njegovi finančni konstrukciji in realizaciji, saj so stroški projekta bili nizki, uspeh projekta pa je velik.

V razpravi je bilo izpostavljeno, da so v preteklosti bili prisotni pomisleki, katere dejavnosti so tiste, ki bi jih Zavod za turizem in razvoj mogel izvajati in da se sedaj ugotavlja, da je ta projekt zelo uspešen, o čemer pričajo tudi ocene s terena in da je vsekakor potrebno z njim nadaljevati.

Predsedujoči je zaključil razpravo in svetnike pozval h glasovanju.

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 17 članov sveta.

Nato je bil soglasno sprejet

Sklep št. 211:

1.Občinski svet se je seznanil s poročilom Zavoda za turizem in razvoj Lendava o izvajanju projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah - Razpršeni hotel Vinarium.

2.Občinski svet predlaga, da zavod z aktivnostmi iz projekta nadaljuje ter jih še nadgradi, vse v kontekstu in s ciljem povezovanja v izvajanje tudi drugih ponudnikov in vključevanja novih nočitvenih kapacitet.

3.Sklep velja z dnem sprejema.

Poročilo o izvajanju projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah – Razpršeni hotel Vinarium
7. Elaborati o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javne službe:

Gradivo k so člani prejeli ob sklicu seje.

Obrazložitev predloga sklepa posebej za vse tri podtočke je podana na predloženem obrazcu, ki so sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je v pristojnosti občin tudi izvajanje gospodarskih javnih služb, katerih določitev cen mora biti v skladu z veljavno zakonodajo, to je v tem primeru z določili Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja in da so zato na današnjo sejo uvrščeni trije elaborati in sicer za:

˗odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava ˗oskrbe s pitno vodo in za ˗zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov

Vse tri elaborate je v vlogi direktorja javnega podjetja EKO-PARK predstavil Jožef Gerenčer, po odločitvi občinskega sveta so vse tri predstavitve elaboratov izvedene skupaj.

Pri gospodarski javni službi odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava predlagana cena pomeni zvišanje cene za 4,56 % oziroma za 0,018 EUR/m3 porabljene pitne vode na mesec. Sprememba cene je posledica višjih stroškov te javne službe, saj je zaradi slabega stanja omrežja predvsem v mestu Lendava potrebno veliko intervencij odmaševanja sistema.

Pri javni službi oskrbe s pitno vodo se cena vodarine zviša za cca 0,88 %, kar pri povprečni porabi 15 m3 na mesec pomeni zvišanje stroška iz naslova vodarine za 1,2708 EUR na leto. Cena omrežnine (brez DDV) se bo zvišala za 1,24 %, kar je predvsem posledica višje izkoriščenosti sistema v letu 2019, kar pomeni, da se v najemnino zaračunava več amortizacije kot v letu 2019 ter nove vrednosti zavarovanja sistema. Po sklepu občinskega sveta pa znaša subvencija omrežnine 7 %.

Pri javni službi zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov predlagana predračunska cena pomeni 4,36 % povišanje napram obstoječi ceni oziroma večji strošek uporabnika na mesec za 0,1798 EUR oziroma 2,15 EUR na leto.

Nato je predsedujoči pozval k razpravi.

Razprave k nobenemu predlogu elaborata ni bilo, zato je predsedujoči predlagal glasovanje.

7.-7.1. Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 16 članov sveta. Jožef Gerenčer se v skladu z določilom četrtega odstavka 42. člena Poslovnika občinskega sveta iz glasovanja izvzame.

Nato je bil z 14 glasovi ZA in 2 glasovoma PROTI sprejet

Sklep št. 212:

1.Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava, ki ga je izdelal izvajalec te javne službe na območju Občine Lendava, javno podjetje EKO-PARK d.o.o. Lendava – ÖKO-PARK Kft. Lendva, se sprejme v predloženi obliki.

2.Predračunske cene gospodarske javne službe odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode, za obdobje od 01.07.2020 do 31.03.2021 znašajo:

a) Odvajanje komunalne odpadne vode in padavinske odpadne vode z javnih površin: omrežnina = 4,6888 € brez DDV / mesec za priključek DN < 20 cena storitve izvajanja javne službe = 0,4129 €/m3 porabljene pitne vode brez DDV

b) Čiščenje komunalne odpadne vode in padavinske odpadne vode z javnih površin za naselje Hotiza omrežnina = 2,5148 € brez DDV / mesec za priključek DN < 20 cena storitve izvajanja javne službe = 0,5362 €/m3 porabljene pitne vode brez DDV

c) Storitve povezane z nepretočnimi greznicami, obstoječimi greznicami in malimi komunalnimi čistilnimi napravami cena storitve = 0,3658 €/m3 porabljene pitne vode

  1. Sklep velja z dnem sprejema.
Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava
7.-7.2. Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo oskrbe s pitno vodo v občini Lendava

Ob glasovanju je prisotnih 17 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 16 članov sveta. Jožef Gerenčer se v skladu z določilom četrtega odstavka 42. člena Poslovnika občinskega sveta iz glasovanja izvzame.

Nato je bil z 13 glasovi ZA in 3 glasovi PROTI sprejet

Sklep št. 213:

1.Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo oskrba s pitno vodo, ki ga je izdelal izvajalec te javne službe na območju Občine Lendava, javno podjetje EKO-PARK d.o.o. Lendava – ÖKO-PARK Kft. Lendva, se sprejme v predloženi obliki.

2.Občinski svet potrjuje stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti gospodarske javne infrastrukture VV Gaberje v višini 36,37 % in transportnih vodov VLE-0,VLE-1,VLE-2, VLE-5 skupaj v višini 6,349 %.

  1. Predračunske cene gospodarske javne službe oskrba s pitno vodo, za obdobje od 01.07.2020 do 31.03.2021 znašajo:

a)omrežnina Vodomer Faktor omrežnine Omrežnina na mesec elaborat Priključek DN < 20 1 3,747 Priključek 20< DN < 40 3 11,241 Priključek 40< DN <50 10 37,47 Priključek 50< DN <65 15 56,205 Priključek 65< DN <80 30 112,41 Priključek 80< DN <100 50 187,35 Priključek 100< DN <150 100 374,7 Priključek 150 < 200 749,40

b)vodarina

Vrsta storitve Cena (v € brez DDV / m3 porabljene pitne vode) Vodarina - GJS 0,52206 Vodarina – posebne storitve* 0,78309 *Porabljeno vodo, ki po 2. členu Uredbe o oskrbi s pitno vodo ne predstavlja GJS, izvajalec zaračuna kot posebno storitev.

4.Sklep velja z dnem sprejema.

Elaborat o oblikovanju cen storitev obveznih GJS varstva okolja za obdobje od 01.04.2020 do 31.3.2021 za javno službo oskrbe s pitno vodo v občini Lendava