Z A P I S N I K (skrajšani)
15./redne/ seje Občinskega sveta Občine Lendava, ki je bila v sredo, 25.11.2020 ob 13. uri. Seja je potekala na daljavo preko spletne aplikacije ZOOM.
Sejo občinskega sveta je sklical Janez Magyar, župan Občine Lendava, ki je sejo tudi vodil do 16.08 ure, nakar je vodenje seje prevzel Ivan Koncut, podžupan občine. (predsedujoči). Pozdravil je prisotne, prav posebej zunanje poročevalce, ki se bodo seji priključili v nadaljeva-nju, med njimi dr. Evgen Torhač, predstavnik Petrola d.d. Ljubljana, ki bo predstavil program daljinskega ogrevanja v letu 2021 in podal poročilo o poslovanju in izvajanju gospodarske jav-ne službe daljinskega ogrevanja za leto 2019, kakor tudi Oskar Virag univ. dipl.inž.arh., VIRES arhitekturni biro d.o.o. Maribor in Bojan Purgo, Kota arhitekti d.o.o. Velenje, ki bosta predstavila dva bodoča projekta občine.
Seji prisostvuje tudi predsednik nadzornega odbora, Drago Baša.
Župan občine je svetnike seznanil, da se je za sejo na daljavo odločil predvsem zaradi trajajoče epidemije in kljub temu potrebe po nemotenem delu občinske uprave in nadaljnjega razvoja občine, za kar je temeljna podlaga sprejeti proračun občine z vsemi spremljajočimi dokumenti. Prav tako imajo veliko in pomembno vlogo pri delovanju občine in predvsem pri oskrbovanju občanov z storitvami gospodarske javne službe, za delovanje katerih so obvezni letni programi in katere bo svet obravnaval na današnji seji. Drugi pomembni razlog za sklic današnje seje je bil, da ni nobenih pravnih in tehničnih ovir, da se seja ne izvede na tak način, saj pravno podlago daje 4. odstavek 35. člena Zakona o lokalni samoupravi, za izvedbo pa so zagotovljene tudi vse tehnične komponente, tako da se seja po moji oceni lahko zelo kvalitetno in uspešno izvede. Ob tem je tudi pomembno, da bo tudi današnja seja potekala po določilih Poslovnika občinskega sveta, saj je tudi ta seja redna seja, s tem, da člani sveta na seji sodelujete izven sedeža občine s pomočjo informacijsko – komunikacijske tehnologije, ki omogoča razpravo in glasovanje na daljavo.
Seja se snema z zvočno in avdio-video snemalno napravo, po postopku ki je določen v 48. členu Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava, snemanje take seje pa zahteva tudi 4. odstavek 35. člena Zakona o lokalni samoupravi.
Nato je predsedujoči pristopil k ugotavljanju sklepčnosti seje. Sklepčnost se ugotavlja z preverjanjem vključenosti svetnikov v aplikacijo ter slikovno preko kamere.
Seji sveta do 4. točke dnevnega reda, to je do 16.08 ure prisostvuje vseh 19 članov sveta, s tem, da se je Igor Kulčar seji pridružil ob 13.10 uri in je sejo ob 17.17 uri začasno zapustil ter se seje ponovno udeležil ob 17.40 uri.
Ob 16.08 uri je sejo zaradi smrtnega slučaja v družini zapustil Drago Nađ in se seja nadaljuje s prisotnostjo 18 članov sveta.
Seji sveta so prisostvovali še javni uslužbenci občinske uprave
-dr. Mihael Kasaš, direktor občinske uprave
-Jasna Bračič-Szabó,
-Bojan Petrijan,
-Renata Torhač,
-Tanja Šimonka, od 4. točke dnevnega reda,
-Danijela Levačič, do 4. točke dnevnega reda,
-Tatjana Györköš Litrop, do 5. točke dnevnega reda.
Sejo preko spleta spremljajo tudi mediji.
O sklicu seje so bili svetniki obveščeni 4. novembra, vabilo skupaj z odgovori na še preostala vprašanja 14. seje so svetniki prejeli 17. novembra, ko je tudi bilo objavljeno gradivo seje na spletni strani občine, s tem, da so bila mnenja delovnih teles, to je odborov in Sveta za varstvo potrošnikov objavljena v petek 20. novembra 2020.
Pred sklicem seje pa so svetniki prejeli še:
-dne 23. Oktobra 2020 dodatna pojasnila v zadevi Poročila EPK 2025, -dne 30. oktobra 2020 Predstavitev postopkov priprave proračuna ter izhodišč, smernic in načrta aktivnosti za pripravo proračuna občine za leti 2021 in 2022, -4. novembra 2020 dopis Ministrstva za okolje in prostor glede sklepa občinskega sveta v zvezi s prepovedjo izvajanja frackinga na območju Slovenije in -11. novembra 2020 obrazložitev sklica in izvedbe seje glede na prejeto mnenje o sklicu seje na daljavo, ki ga je podal gospod Gjerkeš.
Nato je predsedujoči podal nekaj informacij o poteku seje in sicer, da bo osnovna tema današnje seje prva obravnava predloga proračuna občine in sicer za leto 2021 in leto 2022 ter letni programi gospodarskih javnih služb za prihodnje leto, s tem da bo pri javni službi daljinskega ogrevanja obravnavano tudi poročilo o izvajanju te službe v letu 2019. Predloge gradiv so obravnavala tudi delovna telesa, to so področni odbori in Svet za varstvo potrošnikov javnih dobrin in se bo občinski svet z njimi pri posamezni točki dnevnega reda tudi seznanil.
Na današnji seji bo zaključena tudi obravnava predloga Odloka o organiziranju in izvajanju javne službe socialnovarstvene storitve pomoč družini na domu na območju občine Lendava, obravnavani pa bosta tudi dve kadrovski zadevi, saj je dosedanji član sveta javnega zavoda Galerija Muzej Lendava in član Komisije za statutarno pravna vprašanja ter občinska priznanja podal odstopno izjavo in je bilo potrebno izvesti nadomestno imenovanje člana sveta Galerije Muzej in člana navedene komisije občinskega sveta.
Predsedujoči je podal tudi obrazložitev poteka glasovanja, ki bo vidno na zaslonu ekrana preko spletne kamere.
Vlog občanov in institucij (12. točka) na današnjo sejo ni vloženih, prav tako za današnjo sejo ni vloženih oziroma najavljenih Pobud članov občinskega sveta oziroma vprašanj (13. točka), pri 14. točki dnevnega reda pa bodo svetniki seznanjeni z aktualnimi dogajanji v občini v času od prejšnje do današnje seje občinskega sveta.
Predsedujoči je še enkrat preveril tehnično delovanje sistema, vsi svetniki so zagotovili, da sistem oziroma aplikacija ZOOM deluje.
Nato je predsedujoči predlagal, da se pred določitvijo dnevnega reda odloči o potrditvi zapisnika in sprejetih sklepov 14. redne seje z dne 07. 10. 2020 ter zapisnika 9. korespondenčne seje z dne 19. 10. 2020 v skladu s prvim odstavkom 34. in v povezavi s 50. členom Poslovnika občinskega sveta Občine Lendava
Predsedujoči je člane sveta seznanil, da so k osnutku zapisnika 14. seje, ki je bil svetnikom posredovan 14. oktobra podali pripombe:
-Stanislav Gjerkeš pri 3. (pregled realizacije sklepov OS) in 7. točki (spremembe in dopolnitve NRP), -Jožef Gerenčer pri 10. točki (CI Ustavimo fracking) in -Ferenc Horváth prav tako pri 10. točki dnevnega reda.
Pripombe so bile s predlagatelji pripomb usklajene in so kot take tudi posebej označene v zapisniku.
Predsedujoči predlaga glasovanje .
Prisotnih je bilo 19 članov občinskega sveta.
Glasuje 19 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 244 :
Potrdijo se pripombe na osnutek zapisnika 14. seje z dne 10. 7. 2020 in sicer pri 3, 7. in 10. točki dnevnega reda.
Nato predsedujoči predlaga glasovanje o potrditvi celotnega zapisnika 14. seje skupaj s pripombami k zapisniku.
Prisotnih je bilo 19 članov občinskega sveta.
Glasuje 19 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 245 :
Potrdi se zapisnik 14. redne seje občinskega sveta z dne 7. 10. 2020 skupaj s pripombami navedenimi v prejšnjem sklepu današnje seje.
Nato predsedujoči predlaga glasovanje o zapisniku 9. korespondenčne seje, ki je svetnikom bil posredovan 20. 9. 2020 in nanj ni bilo pripomb.
Prisotnih je bilo 19 članov občinskega sveta.
Glasuje 19 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 246 :
Potrdi se zapisnik 9. korespondenčne seje občinskega sveta z dne 19. 10. 2020 v predloženi obliki.
Nato direktor občinske uprave poda realizacijo sklepov 14. redne in 9. korespondenčne seje. Vsi sklepi so realizirani, razen sklepa štev. 241 /fracking/, ki je v teku.
Stanislav Gjerkeš je želel podati dodatno obrazložitev oziroma dodatna pojasnila na prejete odgovore občinske uprave z dne17. 11. 2020 glede pritožbenega postopka NUSZ in izvajanja projekta Rastlinjaki, po obrazložitvi predsedujočega bo to lahko storil pri 13. točki dnevnega reda.
Predsedujoči predstavi dnevni red 15. seje občinskega sveta, pri čemer ne predlaga nobene točke za umik, niti za razširitev dnevnega reda, prav tako nobena obravnava točke ne bo pote-kala po skrajšanem postopku.
Tudi s strani svetnikov ni podanih predlogov za umik točke oziroma za razširitev dnevnega reda.
Robert Požonec je vprašal, zakaj je seja sklicana ob 13. uri in ne ob 15. uri, saj so svetniki po večini v službi.
Odgovor je podal župan občine in sicer, da je seja sklicana ob 13. uri zaradi predvidene dol-žine seje, istočasno pa je župan svetnike seznanil, da bo vodenje seje zaradi drugih nujnih službenih obveznosti zaključil ob 16. uri, vodenje seje pa bo nadaljeval podžupan občine, Ivan Koncut.
Nato predsedujoči predlaga glasovanje celotnega dnevnega reda 15. seje občinskega sveta.
Prisotnih je bilo 19 članov občinskega sveta.
Glasuje 19 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 247 :
Sprejme se dnevni red 15. seje občinskega sveta in sicer:
1.Določitev dnevnega reda 2.Predlog proračuna občine Lendava za leto 2021– 1. obravnava 3.Predlog proračuna občine Lendava za leto 2022 – 1. obravnava 4.Predlog odloka o organiziranju in izvajanju javne službe socialnovarstvene storitve pomoč družini na domu na območju občine Lendava – 2. obravnava 5.Predlog programa izvajanja gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo v občini Lendava za leto 2021 6.Predlog programa izvajanja gospodarske javne službe odvajanja komunalnih in padavinskih odpadnih voda v občini Lendava za leto 2021 7.Predlog programa izvajanja gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komu-nalnih in padavinskih odpadnih voda za leto 2021 za naselje Hotiza 8.Predlog programa izvajanja gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komu-nalnih odpadkov v občini Lendava za leto 2021 9.Predlog izvedbenega programa rednega vzdrževanja občinskih cest za leto 2021 10.Predlog programa gospodarske javne službe za daljinsko ogrevanje za leto 2021 ter poročilo o poslovanju in izvajanju gospodarske javne službe za leto 2019 11.Volitve in imenovanja 11.1.Predčasna razrešitev in imenovanje nadomestnega člana sveta javnega zavoda Galerija Muzej Lendava kot predstavnika ustanoviteljice 11.2. Predčasna razrešitev in imenovanje nadomestnega člana Komisije za statutarno pravna vprašanja ter občinska priznanja 12.Vloge občanov in institucij 13.Vprašanja ter pobude članov občinskega sveta 14.Informacija župana
Gradivo je bilo na spletni strani občine objavljeno ob sklicu seje.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je bil 30. oktobra svetnikom posredovana Predstavitev postopkov priprave proračuna ter izhodišč, smernic in načrt aktivnosti za pripravo proračuna občine Lendava za leti 2021 in 2022. V dokumentu so navedene aktivnosti, ki so bile storjene pred pristopom k pripravi proračuna (predložitev finančnih načrtov neposrednih in posrednih uporabnikov proračuna in srečanja z njimi), kakor tudi druge aktivnosti s strani občinske uprave in vodstva občine. Kot ključna podlaga za pripravo proračunov za leti 2021 in 2022 so torej finančni načrti neposrednih in posrednih uporabnikov, pri pripravi proračuna pa so upoštevani tudi dani globalni makroekonomski okviri, v okviru katerega se določijo fiskalne zmožnosti občine. Upoštevana pa je tudi povprečnina, ki za leti 2021 in 2022 znaša 628,20 EUR in določila predloga Zakona o razbremenitvi občin. V posredovanem gradivu pa je predstavljena tudi višina posameznih globalnih makroekonomskih okvirjev za leto 2021 in 2022 (realna rast BDP, rast zaposlenosti po nacionalnih računih, stopnja registrirane brezposelnosti, realna rast končne potrošnje in drugo).
Kljub temu, da predstavljata oba proračuna poseben dokument, tako za leto 2021 kakor udi za leto 2022, bosta predstavitev in razprava potekali skupaj, glasovanje pa bo izvedeno posebej za vsako proračunsko gradivo.
Ob tem se je župan zahvalil sodelavcem za sodelovanje pri pripravi obeh proračunov, tudi za delo izven delovnega časa, za požrtvovalnost in za trud.
Danijela Levačič je predstavila strukturo Proračuna za leto 2021 po zakonsko določenih dokumentih kot je tudi objavljeno gradivo na spletni strani občine in sicer:
-Odlok o proračunu Občine Lendava za leto 2021, -Splošni del proračuna Občine Lendava, -Posebni del proračuna Občine Lendava, -Načrt razvojnih programov 2021-2024, -Obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna ter načrta razvojnih progra-mov, -Letni program prodaje občinskega finančnega premoženja, -Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine ter -Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2021-2022.
Občina je letos prvič izvedla obravnavo predloga proračuna na odborih še pred prvo obravnavo na občinskem svetu, z namenom predstavitve proračuna pa so bila izvedena tudi srečanja z neposrednimi in posrednimi porabniki proračuna.
Načrtovani prihodki proračuna v letu 2021 znašajo 17,4 mio EUR. Od tega predstavljajo:
-davčni prihodki 7,8 mio EUR oz. 45%, kjer je največji vir dohodnina v višini 6,5 mio. EUR oziroma 37,48 %,
-transferni prihodki in sredstva EU 7 mio EUR oz. 40%,
-nedavčni prihodki 1.8 mio EUR oz. 10%,
-kapitalski prihodki 0,7 mio EUR oz. 3% ter
-donacije 0,02 mio EUR oz. 1%.
Vsi načrtovani prihodki so bili posebej obrazloženi po virih in namenih porabe.
Ocenjuje se, da bodo ob koncu leta 2020 ostala neporabljena sredstva proračuna v višini cca 1,5 mio. EUR, kar tudi predstavlja proračunski vir za prihodnje leto.
V nadaljevanju so bili predstavljeni tudi odhodki proračuna za leto 2021, ki so načrtovani v višini 1,46 mio EUR.
Od tega znašajo: -tekoči odhodki 8,6 mio. EUR oz. 44%, -investicijski odhodki 10,13 mio. EUR oz. 52%, -tekoči odhodki KS-om 0,38 mio. EUR oz. 2% ter -odplačila kreditov 0,35 mio. EUR oz. 2%.
Posebej pa so bili predstavljeni odhodki po posameznih področjih, tako tekoči kakor tudi investicijski del kot so npr. vzgoja in izobraževanje, komunalna infrastruktura, šport in mla-dina, kultura, gospodarstvo, kmetijstvo in turizem, občinska uprava in skupna uprava, sociala, lokalna samouprava, požarna varnost, civilna zaščita, varovanje okolja, proračunske rezerve, stanovanjsko področje, vračilo kreditov (glavnice, obresti), ostalo, pri čemer je financiranje navedenih področjih ostalo v obsegu prejšnjih let, s tem, da so upoštevane spremembe finan-ciranja s strani države (npr. financiranje družinskega pomočnika, osnovno zdravstveno zava-rovanje…)
V Računu financiranja je planirano zadolževanje v višini 660.192 EUR za investicije iz načrta razvojnih programov ter povratna sredstva države v višini 150.192 EUR za sofinanciranje investicij po 23. členi ZFO-1.
Ob koncu leta 2021 so predvidena nerazporejena sredstva v višini 136.977 EUR, ki jih bo občina lahko uporabila za morebitni rebalans proračuna za leto 2021 ali pa bodo ta sredstva vključena v proračun za leto 2022.
Nato je Danijela Levačič po predhodno navedeni strukturi predstavila tudi proračun za leto 2022, ki je veliko bolj ambiciozen kot proračun za leto 2021
Načrtovani prihodki proračuna v letu 2022 znašajo 37,42 mio. EUR. Od tega predstavljajo:
-transferni prihodki in sredstva EU 27,28 mio. EUR oz. 73%, kjer predstavljajo največji vir prihodkov sredstva sofinanciranja iz EU, -davčni prihodki 7,79 mio. EUR oz. 21%, kjer največji vir predstavlja dohodnina, -nedavčni prihodki 1,77 mio. EUR oz. 4%, -kapitalski 0,56 mio. EUR oz. 1.9% ter -donacije 0,02 mio. EUR oz. 0,1%.
Odhodki proračuna za leto 2022 so načrtovani v višini 42,77 mio. EUR. Od tega znašajo:
-tekoči odhodki 8,7 mio. EUR oz. 20%, -investicijski odhodki 33,48 mio. EUR oz. 78%, -tekoči odhodki KS-om 0,23 mio. EUR oz. 1% ter -odplačila kreditov 0,36 mio. EUR oz. 1%.
Vsi strukturirani odhodki so bili predstavljeni po namenu in ciljih porabe.
V Računu financiranja je planirajo zadolževanje v višini 5,177.400 EUR za investicije iz načrta razvojnih programov ter povratna sredstva države v višini 74,096 EUR za sofinanciran-je investicij po 23. členi ZFO-1.
Ob koncu leta 2022 so načrtovana nerazporejena sredstva v višini 35.808,00 EUR, ki bodo lahko uporabljena pri morebitnem rebalansu proračuna za leto 2022 ali pa bodo ta sredstva vključena v proračun za leto 2023.
Za obe proračunski leti so bili izpostavljeni tudi naslednji projekti:
-Večnamenska športna dvorana s pokritim bazenom v ocenjeni vrednosti 12,6 mio. EUR, -Nad mestom Lendava do Stolpa Vinarium (gondola) v ocenjeni vrednosti 8,1 mio. EUR, -Mednarodni kulturni center (blagovnica, hiša brez imena) v ocenjeni vrednosti 8,0 mio. EUR, -Zipline Vinarium v ocenjeni vrednosti 0,2 milijona evrov, -Izgradnja prizidka k DOŠ 2 v ocenjeni vrednosti 1,3 milijona evrov, -Izgradnja prizidka k ZD Lendava v ocenjeni vrednosti 1,3 milijona evrov, -Prostori za Glasbeno šolo Lendava v ocenjeni vrednosti 1,2 milijona evrov, -Obnova objektov v lasti občine in KS-ov v ocenjeni vrednosti 1,4 milijona evrov.
Nato je Oskar Virag, predstavil projekt Nad mestom Lendava do stolpa Vinarium (gondola), pri čemer je orisal pričetek projekta v letu 2015 in nadaljevanje v letu 2017, saj gre dejansko za nadgradnjo obstoječe turistične destinacije Stolp Vinarium. Namen projekta je odprava ozkega grla do stolpa in prispeva k večji prometni varnosti in kvaliteti bivanja na območju Lendave in KS Gorice pri Lendavi. Projekt bo nadgrajen z restavracijo, katere idejna zasnova je bila izdelana že v letu 2017.
Nato je Bojan Purgo predstavil projekt Večnamenske dvorane s pokritim bazenom, ki je nas-tal v sodelovanju z občinsko upravo in drugimi izvajalci (npr. Elektro Maribor, EKO-PARK Lendava d.o.o.). Cilj in namen projekta je, da se na enem mestu izvaja več dejavnosti. Tako bo ta dvorana namenjena športu, koncertom, tudi sejemski dejavnosti, prav tako pa se bodo v dvorani lahko izvajale razne dopolnilne dejavnosti za potrebe šol, vrtca, kakor tudi dejavnosti za starejše občane. Dvorana pa bo namenjena tudi izvajanju tekmovalnih dejavnosti. Občina je v fazi izdelave projektne dokumentacije, investicija bi se naj pričela v drugi polovici leta 2021, zaključila pa v letu 2023. Investicija je ocenjena na 12,6 mio. EUR.
Župan se je zahvalil za podane predstavitve ter poudaril, da je letos bilo prvo leto, ko so pre-dlog proračunov obravnavala delovna telesa pred prvo obravnavo proračuna ter da so v posto-pek priprave proračuna bili vključeni neposredni in posredni proračunski uporabniki, saj so z njimi v ta namen bila izvedena tudi srečanja.
Mnenje Odbora za družbene dejavnosti, mladino in šport k predlogu proračuna občine za leto 2021 in mnenje k predlogu proračuna občine za leto 2022 je predstavil predsednik odbora Peter Novak.
Mnenje Odbora za finance in premoženje k predlogu proračuna občine za leto 2021 in mnenje k predlogu proračuna občine za leto 2022 je predstavil predsednik odbora Peter Novak.
Mnenje Odbora za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem k predlogu proračuna občine za leto 2021 in mnenje k predlogu proračuna občine za leto 2022 je predstavil namestnik predsednika odbora Patrik Kocet.
Mnenje Odbora za okolje in prostor k predlogu proračuna občine za leto 2021 in mnenje k predlogu proračuna občine za leto 2022 je predstavil predsednik odbora Jožef Gerenčer.
Dodatno obrazložitev k predlogu proračuna za leto 2021 in za leto 2022 je podal Bojan Petri-jan. Predstavil je izhodišča, ki so bila uporabljena pri pripravi proračuna (globalni makroeko-nomski okviri, povprečnina in primerna poraba občine), kakor tudi preko posredovanja finančnih načrtov sodelovanje z proračunskimi uporabniki. Predlagana proračuna občine sta uravnotežena, vzdržna in ambiciozno ter razvojno naravnana. Občina Lendava ima tako priložnost, da stopi na pot celostne preobrazbe v njeno »Zeleno prihodnost«. Občina bo proračunska primanjkljaja »pokrila« s prenosom presežkov sredstev iz preteklih let in zadolževanjem.
V načrtu za okrevanje so opredeljena štiri prednostna področja delovanja, gonilo glavnega dela predlaganih ukrepov za okrevanje pa je ravno instrument Next Generation EU. Instrument bo izredne in začasne narave, financiranje pa bo omogočeno s sklepom o virih lastnih sredstev, ki bo EU omogočil, da si za ukrepe v obdobju 2021–2024 z izdajo obveznic izjemoma izposodi do 750 milijard evrov. Evropska Komisija bo nato sredstva v skladu s prednostnimi nalogami EU usmerila v posebne in nove potrebe po financiranju, ki jih je izpostavila kriza, in sicer prek nepovratnih sredstev in posojil. Tako bo Unija svojim državam članicam nudila podporo, ne da bi pri tem dodatno obremenjevala njihove nacionalne proračune v obdobju, ko so že tako najbolj pod pritiskom.
Odziv na svetovno pandemijo seveda mora biti najintenzivnejši nemudoma, torej v prvih, ključnih letih okrevanja, zato je zaključiti, zakaj je tudi Občina Lendava na ta izziv pripravljena ravno z ambicioznima in kar dvema proračunoma, tako za leto 2021 in za leto 2022.
Predloga proračunov za leti 2021 in 2022 izboljšujeta pogoje delovanja vsem posrednim in neposrednim proračunskim uporabnikom vse s ciljem zagotavljati jim pogoje za odlično izva-janje njihovega poslanstva. Proračuna zasledujeta tudi ključne cilje, to je, odgovoriti na najve-čje težave, s katerimi se Občina Lendava srečuje. To so demografija, mladi in bivanjska poli-tika ter zaposlitve oz. delovna mesta. Proračuna sledita vsekakor sledita tudi potrebam gospo-darstva po širjenju svojih proizvodnih kapacitet. Nato je predsedujoči pozval k razpravi.
V razpravi so sodelovali: Stanislav Gjerkeš, ki želi, da se povzetek njegove razprave zapiše, Jožef Gerenčer, Ivan Koncut, Rahela Hojnik Kelenc, Nataša Horvat, Dejan Süč Janez Somi in Romeo Gal.
Stanislav Gjerkeš ima pomisleke na sprejemanje proračuna za dve leti, meni, da so v proračunu najpomembnejši tekoči odhodki, ki so se povečali iz 2,5 na 4 milijone, zato meni, da je njegovo vsakoletno opozarjanje odveč oziroma da nima učinka, kajti na povečanje teh odhodkov je opozoril tudi že pri sprejemanju proračunov v preteklih letih…Vsako leto opozarja na preveliko število zaposlenih v občinski upravi in v Zavodu za turizem, meni da ni prav, da se iz prihodkov Stolpa Vinarium financira delovanje Zavoda za Turizem, postavil je tudi vprašanje, ali je pripravljeno poročilo o upravičenosti projekta »Razgledni Stolp Vinarium« (petletno delovanje). Pri izvedbi projekta »Razgledni Stolp Vinarium« (Nad mestom Lendava do stolpa Vinarium – gondola) ima mešane občutke, sodeloval je pri pripravi idejne zasnove za restavracijo, glede gondole pa meni da je dobra ideja, vendar pa je potrebno pripraviti DIP, to je dokument na osnovi katerega se vidi upravičenost investicije. Glede na postavko, ureditev lastništva vaških domov, predlaga, da se v seznam KS –sov, vključi tudi vaški dom na Hotizi.
Glede projekta Izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava je v dvomih, saj opozarja, da je prizidek glede na to, da je v zadnjih dvajsetih letih vsako leto manj otrok, ki obiskujejo DOŠ 1, po njegovem mnenju vprašljiva upravičenost. Meni, da bi morala biti pripravljena dokumentacija (DIP) in da bi se na osnovi tega dokumenta lahko odločali o investiciji. Opozarja, da je bila upravičenost izgradnje prizidka k DOŠ 1 argumentirana s povečanim številom otrok v vrtcu na Hotizi, opozoril je, da otroci iz vrtca Hotiza ne hodijo v osnovno šolo DOŠ 1 v Lendavo, ampak v osnovno šolo Velika Polana.
Povedal je, da ga kot športnika izgradnja večnamenske športne dvorane sicer zanima, vendar je opozoril, da ja za tako velik projekt v vrednosti približno 15 mil. EUR potrebno imeti, glede na zakonodajo, pred odločanjem na občinskem svetu, izdelan investicijski program iz katerega izhaja upravičenost investicije, viri financiranja, uporabniki….. Navedel je, da v Občini Lendava že imamo dve dvorani in sicer eno velikosti 1.500 m2, to je tako velika kot jo imajo tudi precej večja mesta kot je Lendava in da je Občina Lendava to dvorano kot nadstandardno tudi sofinancirala. Poudaril je, da je planirana športna dvorana velikosti 8.600 m2 v rangu mesta, ki ima 150.000 prebivalcev, mesto Lendava pa ima le 2.800 prebivalcev. Opozoril je na nekatere primere oziroma investicije, ki so v preteklosti že bile izvedene v naši občini in je pred odločanjem na občinskem svetu že bila pripravljena potrebna dokumentacija, kakor tudi dogovorjeni in zapisani viri financiranja in opravljene javne obravnave, pa je kljub temu prihajalo do težav pri izvedbi. Opomnil je, glede na povedano s strani projektanta, da bo dvorana izgrajena za 1000 uporabnikov na dan, da je to za Lendavo daleč prevelik objekt in da ne bo izkoriščen. Posebej je potrebno opozoriti na poznejše upravljanje oziroma vzdrževanje tako velike športne dvorane in da bo to predstavljalo preveliko breme za proračun, ki ga občina Lendava ne bo zmogla.
Glede na pripravljena proračuna za leti 2021 in 2022 pa je mnenja, da je pripravljen nerealno in da proračun Občine Lendava v dveh letih, tako velika vlaganja ne zmore. Še večje tveganje pa predstavlja planirano zadolževanje občine. Povedal je, da za proračun niso bili izvedeni vsi postopki, da bi ga lahko potrdili, ker ni pripravljene dokumentacije DIP in investicijskega programa za tiste investicije, za katere je to potrebno in da je to lahko zakonsko sporno.
Je pa tudi mnenja, da bi pred odločanjem na občinskem svetu tako velika vlaganja in zadolževanje občine skomunicirati z javnostjo.
Odgovor je podal Bojan Petrijan in sicer, da občinska uprava zaposluje le nadomestno, torej ob prenehanju delovnega razmerja, zaposlovanje pa je predvideno tudi na področju skupne občinske uprave. Priprava investicijske dokumentacije je zelo velik strošek in kako naj občina pristopi k pripravi te dokumentacije, če nima zagotovljenih sredstev v proračunu? Na drugi strani pa je za prijavo na razpise za sofinanciranje projektov potrebna investicijska dokumentacija. S projektom Nad mestom Lendava do Stolpa Vinarium (gondola), ki je zelo velik projekt pa želimo med drugim poleg prometne varnosti vplivati tudi na oživitev starega mestnega jedra.
Obrazložitev glede projekta Izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava je podal župan občine. Po zagotovilu vodstva šole se šola ubada s prostorsko stisko, del prostorov v prizidku pa bi bil namenjen tudi potrebam Vrtca Lendava. Prav tako je podal odgovor glede vaškega doma v Hotizi, ki ga bo občina odkupila.
Stanislav Gjerkeš meni, da bi za vse projekte mogel biti pripravljen DIIP, v katerem bi bili določeni roki izvedbe (terminski plan) in finančna konstrukcija, zato se mu potrjevanje teh projektov zdi sporno, pri večjih projektih pa bi mogla vsekakor biti pripravljena investicijska dokumentacija. Pozna postopke, zato zaradi teh pomanjkljivosti pri projektih ne more glasovati ZA proračun.
Bojan Petrijan je v svoji obrazložitvi navedel da bo projektna dokumentacija za te projekte vsekakor pripravljena, da pa je občina pri pripravi predlogov teh projektov izhajala iz natančnih podatkov, javnih naročil pa občina brez investicijske dokumentacije ne sme izvesti.
V nadaljevanju svetnik ugotavlja, da sta oba proračuna hiper ambiciozna, ki sta posledica projektov na »zalogo« iz NRP. Kakšna pa bo realizacija, je odvisno od več dejavnikov, tudi fizično je težko vse to realizirati v dveh letih. Svetniku se izredno pomembna zdi komunika-cija z odbori, občinskim svetom in občani. Meni, da je potrebno dati konkretne in korektne informacije, kot npr. ali morajo biti projekti v NRP, ne glede na to da še niso odobreni, da se občina npr. ne more prijaviti na razpis za kulturo s projektom iz področja kanalizacije. Zato svetnik meni, da če ni pravih informacij, je to poligon za razvoj dezinformacij. Nadalje svet-nik upa, da bodo realizirani vsi predvideni prihodki, predvsem netransferni, saj so nekateri prihodki visoki in bi vsak tak izpad vplival na zadolževanje…Zelo pozitivno ocenjuje pred-videna sredstva za obnovo objektov v lati občine, vzdrževanje cest in dejstvo, da se zbrana najemnina komunalne infrastrukture v celoti vloži nazaj v gospodarsko javno infrastrukturo. Izrazil pa je svoje mnenje in postavil vprašanja glede nekaterih projektov in sicer: da se objekt starega zdravstvenega doma in srednje šole nameni za dnevno varstvo starejših občanov je za pohvalit, vprašal je ali je glede na število učencev potreben prizidek k DOŠ 1, nato je tudi vprašal, kje je predvidena lokacija za geotermalno elektrarno in kako je z vplivi na okolje (odpadni plini - sušilnice), ter v povezavi s tem ponovno opozoril na določila OPN, glede večnamenske dvorane je jasno, da je namenjena v komercialne namene, zato je potreben profesionalen pristop, sicer bo lahko velik negativen izzid, za vse večje projekte je predlagal, da se naredi poslovni načrt - tudi finančni del, kar še ni narejeno, predlaga, da se predvidijo sredstva za morebitno investicijo v tretji vodni vir, svetnik se tudi sprašuje, kaj pomeni pred-videno zadolževanje glede prihodnjih let, ali bo ostal še kakšen manever za prihodnja leta, ugotavlja pa, da se predvideva povečanje primerne porabe glede na prejšnja leta, vsak prihra-nek na tem področju pomeni več sredstev za lastno udeležbo pri projektih. Glede zadolževanja pa pogreša mnenje nadzornega odbora občine.
Odgovore na razpravo, razmišljanja in vprašanja svetnika je podal župan občine. Soglaša, z ugotovitvijo, da odbori niso aktivni in da je potrebno to vsekakor spremeniti. Glede projektov je navedel, da se je s predlogi projektov občina odzvala na poziv vlade in da občina s prijavo malih projektov verjetno ne bi uspela, zato je pristopila k pripravi velikih projektov.
Objekt bivše srednje šole bo brezplačno prenesen na občino in bo namenjen dnevnemu varstvu starejših občanov. S predlogom po zamenjavi stebrov na ulični razsvetljavi se strinja, s tem, da je potrebno vedeti, da so ulični drogovi v najemu. Projekt biotermalne elektrarne pa je bil uvrščen v nabor projektov po pozivu vlade, k projektu vzpostavitve tržnice pa bo občina odgovorno pristopila.
Dodatno obrazložitev k navedbam župana je podal Bojan Petrijan, ki je poudaril, da občinska uprava pozna vsebino projektov in tudi verjame, da bodo ti projekti tudi finančno vzdržni.
V nadaljevanju razprave je izpostavljena podpora projektu izgradnje večnamenske dvorane ter povzeta kronologija poteka izvajanja projekta Stolp Vinarium, pri čemer so bile prav tako prisotne razne dileme, vendar ne v temelju, temveč zgolj v posameznih segmentih. Svetnik meni, da je potrebno proračun podpreti, saj bo pri financiranju projektov v veliki meri udeležena država.
Naslednja v razpravi udeležena svetnica je izrazila dvome glede zadolževanja, saj je višina zadolževanja sporna, predvsem zaradi cesije, ki prihaja, zato je glede tega izrazila precejšnjo skrb.
Odgovor je podal Bojan Petrijan, da je dosedanja zadolženost občine nizka in da ima naša občina izjemen kapital, zato ni bojazni, da bi to zadolževanje na občino imelo negativen vpliv.
V nadaljevanju so izpostavljena prenizko planirana sredstva za romsko naselje, zato je potrebno to postavko proračuna povečati, saj je s strani države predvideno, da se za razvoj romskih naselij nameni 3,5 % proračunskih sredstev občine. V primeru, da navedeno ob drugi obravnavi proračuna ne bo korigirano, svetnica proračuna ne bo podprla.
Odgovor je podal župan občine in sicer, da je občina vedno prisluhnila potrebam romskega naselja.
V nadaljevanju razprave je svetnik Dejan Süč izrazil svoje mnenje o utemeljenosti dvoletnega proračuna, s čimer se dejansko za dve leti uokviri delovanje občine, sicer pozdravlja ambicioznost proračuna, vendar je treba priznati, da je 42 mio. EUR zelo velika številka. Svetnik je izpostavil zadolževanje, ki znese približno 600 EUR na vsakega občana in povedal, da je proti tako visokemu zadolževanju. Prav tako svetnik meni, da projekti, zaradi katerih se Občina namerava zadolžiti, niso prioriteta. Svetnik je izpostavil tudi, da v rekordnem proračunu ni več predvidenega študentskega dela in da je indeks predvidene prodaje stavbnih zemljišč zelo visok, poraja se pa vprašanje ali se bo prodaja v takšnem obsegu lahko realizirala. Hkrati se sprašuje, zakaj se ta velika ambicioznost občinske uprave ne kaže pri prihodkih iz EU transferjev, kje je navedena številka 0,0. Svetnika zanima, ali obstaja kakšno je zagotovilo, da občina resnično dobi planirana sredstva za navedene večmilijonske projekte. Svetnik pa se nikakor ne strinja s projektom večnamenske dvorane, kot prioritetnim projektom, za kar bi občina porabila cca 13 mio. EUR. Meni, da občina vsekakor mora izhajati iz stanja demografije in se temu prilagoditi, predlaga pa, da bi občina glede izvajanja tako velikih projektov kot je večnamenska dvorana morala preveriti voljo občanov. Svetnik ostalim svetnikom predlaga, da premislijo o možnosti referenduma o splošnih aktih občine, da bi resnično poznali voljo občanov. Svetnik Dejan Süč v nadaljevanju svoje razprave želi, da se v zapisnik jasno in konkretno zapiše, da je PROTI zadolževanju občine v predvidenem obsegu in da je zaradi tega tudi PROTI potrditvi predloga proračuna.
Odgovore je podal župan občine, predvsem v delu študentskega dela v letu 2020, kjer je namesto 30 tisoč EUR za ta namen bilo porabljeno 60 tisoč EUR, prodaje stavbnih zemljišč v občini, kjer se pričakujejo precejšnji prihodki, prav tako so pričakovani prihodki EU, prioriteto pa je vsekakor potrebno dati projektom, ki zaženejo gospodarstvo in ki dajejo možnost zaposlovanja in da je o izvajanju projektov potrebno javnost bolje informirati.
Bojan Petrijan je poudaril, da so prioritete občine različne, da pa je potrebno največ staviti na projekte, ki imajo komponento mladih, tako se v občinski upravi že pripravlja odlok, ki bo urejal različne vzpodbude za mlade.
V nadaljevanju razprave je svetnik opozoril na izredne razmere, v katerih se zaradi epidemije nahajamo in da je občinskem svetu dana odločitev o podpori za proračun, vsekakor pa je vredno poiskusiti, je pa res, da sta potrebna hrabrost in optimizem, zato bo tudi podprl oba proračuna.
Pred zaključkom razprave je ponovno postavljeno vprašanje svetnika Dejana Süča glede študentskega dela, ali je načrtovano ali ne, saj odgovora na vprašanje ni dobil. Prav tako je svetnik pojasnil, da trditev župana, da pred letom 2019 študentskega dela ni bilo, ni resnična, saj je svetnik navedel, da je sam leta 2018 pripravljal razpis za študentsko delo. Svetnik je prav tako izpostavil, da pri EU sredstvih ni mislil le na sredstva za okrevanje, ampak tudi na ostala EU sredstva za projekte s področja kulture. Svetnik je tudi dodal, da bi kakršnokoli zagotovilo o sredstvih s strani vlade ali koga drugega svetnikom zelo pomagalo pri odločitvi.
Bojan Petrijan je poudaril, da pri pridobivanju sredstev ne gre samo za sredstva za namen okrevanja, temveč tudi za pridobitev sredstev iz ostalih skladov.
Župan zaključuje, da je pomembno biti korajžen, da se proračun sprejme, je pa proračun živa zadeva in če ne bo razpisov za pridobivanje sredstev, na katere bi se občina lahko prijavila, potem ne bo mogla niti izvajati projektov.
Predsedujoči je ob 16.08. uri odredil pet minutni odmor.
Seja se nadaljuje ob 16.16 uri. Vodenje seje prevzame Ivan Koncut, podžupan občine.
Prisotnih je 18 članov sveta.
Predsedujoči nadaljuje proračunsko razpravo.
V razpravi se postavi vprašanje glede postavke Zavoda za turizem in razvoj, kjer so zajeta sredstva za plače in ki se povečujejo.
Odgovor sta podala Bojan Petrijan in dr. Mihael Kasaš in sicer, da gre za zagotavljanje vira za plačo zaposlenega, ki je že zaposlen v zavodu, omeni pa se tudi postopno združevanje vseh proračunskih uporabnikov v en pravni subjekt.
V nadaljevanju se ponovno izrazi mnenje glede ambicioznosti proračuna in se izpostavi, da je potrebno prednost dajati investicijam v turizmu in gospodarstvu, omeni se tudi možnost črpanja plina in dejstvo, da mora občina iti v korak s časom, je pa res, da v vsaki zadevi obstaja neko tveganje.
Ponovno pa se postavi vprašanje glede združevanja zavodov, na kar bo podan pisni odgovor.
Stanislav Gjerkeš ponovno obrazloži svoj glas in želi, da se zapiše v zapisnik. Vsekakor bi glasoval ZA proračun, če bi k projektom bila predložena pripadajoča investicijska dokumentacija in če bi bili projekti skomunicirani z javnostjo.
Patrik Kocet prav tako želi, da se povzetek njegove razprave zapiše in sicer je opozoril, da je Vrtec Lendava občinski upravi posredoval pripombe na oba proračuna, katere je potrebno upoštevati pri pripravi proračunov za drugo obravnavo.
Opozoril je, da je bilo v letošnjem letu 5 otrok zavrnjenih, 11 otrok je vpisanih v fleksibilni oddelek, 2 otroka iz Lendave sta vpisana v Vrtec Hotiza, zato je vsekakor potrebno razmisliti o investiciji za potrebe vrtca. Zato vsekakor podpira investicijo prizidka k DOŠ 1. Vprašanje je le, če bo vrtec v prizidku DOŠ 1, ali bo zaradi tega delovanje DOŠ 1 prikrajšano. Iz predloga proračuna je razvidno, da na postavki za obnovo vrtca sredstva za investicijsko vzdrževanje niso načrtovana, kar je zaradi potrebnih vzdrževalnih del vrtca v proračunu za leto 2021 potrebno korigirati. Isto za leto 2022.
Postavlja tudi vprašanje glede vzpodbud za mlade družine, predvsem glede investicij in prosi, da se to v drugi obravnavi proračuna korigira. Prav tako opozarja na študentsko delo, za kar v proračunu niso predvidena sredstva in kar se mu nikakor ne zdi prav.
Pozitivne učinke študentskega dela je ocenila tudi svetnica na podlagi izkušenj dela mladih v zavodu, ki ga vodi.
Nato je predsedujoči zaključil razpravo in pozval h glasovanju.
Prisotnih je 18 članov občinskega sveta.
Glasuje 17 članov občinskega sveta.
Z 13 glasovi ZA in 4 glasovi PROTI je bil sprejet
Sklep št. 248 :
Občinski svet se seznani z obvezno prilogo proračuna – Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2021-2022.
Sprejeto gradivo se objavi na spletni strani občine.
Sklep velja z dnem sprejema.
Ker je bila predstavitev in razprava proračuna občine za leto 2022 – 1. obravnava izvedena pri 2. točki skupaj s predstavitvijo in razpravo proračuna občine za leto 2021 – 1. obravnava, predsedujoči predlaga glasovanje.
Prisotnih je 18 članov občinskega sveta.
Glasuje 17 članov občinskega sveta.
Z 13 glasovi ZA in 4 glasovi PROTI je bil sprejet
**Sklep št. 249 : **
1.Občinski svet sprejema predlog Odloka o proračunu Občine Lendava za leto 2022 – 1. obravnava skupaj s prilogami:
-odlok o proračunu Občine Lendava za leto 2022, -splošni del proračuna Občine Lendava, -posebni del proračuna Občine Lendava, -načrt razvojnih programov 2022-2025, -obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna ter načrta razvojnih pro-gramov, -letni program prodaje občinskega finančnega premoženja ter -načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrt ravnanja s premič-nim premoženjem občine.
Občinski svet se seznani z obvezno prilogo proračuna – Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2022-2023.
Sprejeto gradivo se objavi na spletni strani občine.
Sklep velja z dnem sprejema.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje.
Obrazložitev predloga odloka je podana na obrazcu, ki je sestavni del gradiva.
Uvod k točki je podal podžupan občine in sicer, da je bila na prejšnji seji sveta izvedena prva obravnava predloga tega odloka, pri čemer konkretnih predlogov za spremembo posameznih členov odloka ni bilo podanih, so pa svetnice in svetniki podali nekaj vprašanj in razmišljanj, na podlagi katerih so pripravljene dopolnitve nekaterih členov.
Predsedujoči je svetnike opozoril, da so možne spremembe k predlogu odloka, ki je v drugi obravnavi le na podlagi amandmajev, katerih pa tri dni pred sejo ni bilo vloženih, na seji pa lahko amandma vloži 7 svetnikov.
Amandma k predlogu odloka ni vložen.
Spremembo besedila predloga odloka med prvo in drugo obravnavo je podala Tatjana Györköš Litrop.
Nato je predsedujoči svetnike pozval h glasovanju. Prisotnih je bilo 18 članov občinskega sveta.
Glasuje 18 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 250 :
Občinski svet Občine Lendava v drugi obravnavi sprejme predlog Odloka o organiziranju in izvajanju javne službe socialnovarstvene storitve pomoč družini na domu na območju občine Lendava v predloženi obliki.
Sklep velja z dnem sprejema.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje, mnenje Sveta za varstvo potrošnikov javnih dobrin in mnenje Odbora za varstvo okolja pa 20. 11. 2020.
Uvod k točki je podal podžupan občine in sicer da je podlaga za izvajanje gospodarske javne službe oskrba s pitno vodo na območju Občine Lendava Program izvajanja gospodarske javne službe oskrba s pitno vodo za obdobje 2018-2021, ki je bil pripravljen na podlagi Uredbe o oskrbi s pitno vodo ter potrjen s strani občinskega sveta občine Lendava. Pri izvajanju gospodarske službe se še upoštevajo določila občinskega odloka o oskrbi s pitno vodo ter pogodbe o najemu in upravljanju.
Program je v vlogi izvajalca predstavil Jožef Gerenčer.
Podal je obrazložitev trenutnega stanja vodovodnega omrežja v občini (vodovodni sistem občine Lendava, izvedene aktivnosti na omrežju v letu 2020), plan investicij in investicijskega vzdrževanja za leto 2021, z opisom vlaganj in predvideno vrednostjo ter viri financiranja, načrt vzdrževanja vodovodnega omrežja s pregledom aktivnosti, ukrepe za zagotavljanje zdravstvene ustreznosti pitne vode ter ukrepe za zmanjševanje vodnih izgub in oceno ekonomike izvajanja za leto 2021.
Nato je Jožef Gerenčer predstavil še mnenje Odbora za okolje in prostor.
Mnenje Sveta za varstvo potrošnikov je predstavila Nataša Horvat, podpredsednica sveta.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
V razpravi je sodelovala Rozina Nemec, ki je opozorila na problem »mrtvega kraku« vodovodnega omrežja v Dolini, ki ni priključen k vodovodnemu sistemu in kjer je potrebno vodo izpuščati oziroma izpirati, pri čemer je opazno, da je voda motna, kar vzbuja dvom o njeni neoporečnosti.
Odgovor sta podala Jožef Gerenčer in Stanislav Gjerkeš, oba v vlogi izvajalca.
Problem je znan, tehnična rešitev obstaja (krožni vod), vendar ni garancije, da bi to bilo na lokaciji v Dolini učinkovito. Po opravljenih analizah pa ne kaže, da bi bila voda oporečna.
Po podanem odgovoru izvajalca Rozina Nemec apelira, da se navedena problematika vodovoda v Dolini čim prej uredi.
Nato je predsedujoči zaključil razpravo in pozval h glasovanju.
Ob glasovanju je prisotnih 18 članov občinskega sveta.
Glasovalo je 17 članov, Jožef Gerenčer se je na podlagi 42. člena Poslovnika občinskega sveta kot direktor javnega podjetja – izvajalca, izločil.
Soglasno je bil sprejet
**Sklep št. 251 **:
1.Občinski svet Občine Lendava sprejema Program izvajanja GJS oskrba s pitno vodo v občini Lendava za leto 2021, predložen s strani JP EKO-PARK d.o.o. Lendava – ÖKO.PARK Kft Lendva, v predloženi obliki.
2.Sklep velja z dnem sprejema.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje, mnenje Sveta za varstvo potrošnikov javnih dobrin in mnenje Odbora za varstvo okolja pa 20. 11. 2020.
Uvod k točki je podal podžupan občine. Dne 22.12.2017 je Občinski svet Občine Lendava, na svoji 18. redni seji sprejel Program izvajanja gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava za obdobje od 2018 do 2021, znotraj tega je predlagan programa, ki se nanaša na leto 2021, zajema pa podatke le za javno službo odvajanja komunalnih in padavinskih odpadnih voda, ki se tekoče spreminjajo.
Program je v vlogi izvajalca predstavil Jožef Gerenčer.
Podal je obrazložitev sedanjega stanja kanalizacijskega omrežja skupaj z osnovnimi podatki sistema, podatke o malih čistilnih napravah, plan investicij in investicijskega vzdrževanja, načrt vzdrževanja za leto 2021 (vzdrževanje in čiščenje javne kanalizacije, nadzorni sistem, ukrepi za odpravljanje napak, načrt ukrepov za zmanjšanje količin padavinske odpadne vode, ki se odvaja v javno kanalizacijo, načrt izvajanja javne službe na območjih, ki niso opremljena z javno kanalizacijo, Geo-info sistem), oceno ekonomike poslovanja za leto 2021 (cene storitev, količine odvedene vode po vrstah uporabnikov, odhodki, prihodki) in poslovni izid.
Nato je Jožef Gerenčer predstavil še mnenje Odbora za okolje in prostor .
Mnenje Sveta za varstvo potrošnikov je predstavila Nataša Horvat, podpredsednica sveta.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
Razprave ni bilo, zato je predsedujoči svetnike pozval h glasovanju.
Ob glasovanju je prisotnih 18 članov občinskega sveta.
Glasovalo je 17 članov, Jožef Gerenčer se je na podlagi 42. člena Poslovnika občinskega sveta kot direktor javnega podjetja – izvajalca, izločil.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 252 :
1.Občinski svet Občine Lendava sprejema Program izvajanja GJS odvajanje komunalne in padavinske odpadne vode v občini Lendava za leto 2021, predložen s strani izvajalca javne službe JP EKO-PARK d.o.o. Lendava / ÖKO-PARK Kft Lendva, v predloženi obliki.
2.Sklep velja z dnem sprejema.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje, mnenje Sveta za varstvo potrošnikov javnih dobrin in mnenje Odbora za varstvo okolja pa 20. 11. 2020.
Uvod k točki je podal podžupan občine. Vsebina tega programa se nanaša na leto 2021, ter zajema podatke za javno službo odvajanja in čiščenja komunalnih in padavinskih odpadnih voda v naselju Hotiza ter vključuje:
-poročilo o stanju kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave za 2020; -predvidena investicijska vlaganja v letu 2021; -plan vzdrževanja za leto 2021, ter -oceno ekonomike poslovanja za leto 2021.
Program je v vlogi izvajalca predstavil Jožef Gerenčer.
Podal je poročilo o stanju kanalizacijskega omrežja in čistilne naprave, plan investicij in investicijskega vzdrževanja (skupaj z primerjavo variant obnove čistilne naprave, ali povezava s centralnim kanalizacijskim omrežjem, predlog investicijskih vlaganja za leto 2021), načrt vzdrževanja za leto 2021 (vzdrževanje in čiščenje javne kanalizacije, nadzorni sistem, ukrepi za odpravljanje napak, načrt ukrepov za zmanjšanje količin padavinske odpadne vode, ki se odvaja v javno kanalizacijo, izvajanje monitoringa), oceno ekonomike poslovanja (cene storitev javne službe, količine odvedene vode po vrstah uporabnikov) in javne službe čiščenja odpadnih voda.
Nato je Jožef Gerenčer predstavil še mnenje Odbora za okolje in prostor.
Mnenje Sveta za varstvo potrošnikov je predstavila Nataša Horvat, podpredsednica sveta.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
Razprave ni bilo, zato je predsedujoči svetnike pozval h glasovanju.
Ob glasovanju je prisotnih 18 članov občinskega sveta.
Glasovalo je 15 članov, Jožef Gerenčer se je na podlagi 42. člena Poslovnika občinskega sveta kot direktor javnega podjetja – izvajalca, izločil. Dva člana sveta sta bila ob glasovanju prisotna brez vključenih kamer, tako da njuno glasovanje ni bilo vidno.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 253 :
1.Občinski svet Občine Lendava sprejema Program izvajanja GJS odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode za naselje Hotiza za leto 2021, predložen s strani izvajalca javne službe JP EKO-PARK d.o.o. Lendava / ÖKO-PARK Kft Lendva, v predloženi obliki.
2.Sklep velja z dnem sprejema.
Sejo ob 17.17 uri zapusti Igor Kulčar.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje, mnenje Sveta za varstvo potrošnikov javnih dobrin in mnenje Odbora za varstvo okolja pa 20. 11. 2020.
Uvod k točki je podal podžupan občine. Zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov je obvezna gospodarska javna služba varstva okolja, ki jo ureja Uredba o odpadkih, Uredba o ravnanju z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom, Odlok o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov na območju Občine Lendava, Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov na območju Občine Lendava ter Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov na območju Občine Lendava na podlagi izvajalske pogodbe izvaja že od leta 2012 izvaja javno podjetje EKO-PARK.
Program je v vlogi izvajalca predstavil Jožef Gerenčer.
Podal je osnovne podatke o gospodarski javni službi, pregled aktivnosti preteklega leta v zvezi z izvajanjem te gospodarske javne službe, strukturo gospodarske javne službe (merila za določanje izhodiščne posode, režim zbiranja odpadkov v letu 2021), materialni tok, ekonomiko izvajanja gospodarske javne službe (prihodki, odhodki, poslovni izid), investicije in vlaganja, kadre ter ključne aktivnosti iz naslova te gospodarske javne službe. Izvajanje te gospodarske javne službe je primerljivo z izvajanjem te javne službe v drugih občinah, tudi cenovno, kakor tudi z dostopom in načinom opravljanje te storitve. Izpostavljen je problem izvajanja te službe pri nenaseljenih objektih, bo pa sistem izvajanja te službe tudi v letu 2021 ostal enak kot do sedaj.
Nato je Jožef Gerenčer predstavil še mnenje Odbora za okolje in prostor.
Mnenje Sveta za varstvo potrošnikov je predstavila Nataša Horvat, podpredsednica sveta.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
V razpravi sta sodelovala: Sven Sarjaš in Rahela Hojnik Kelenc. Opozorjeno je bilo na problem nerazpolaganja s posodami za biološke odpadke, podan pa je bil tudi predlog, da se na relaciji Dolnji Lakoš – Hotiza postavi še en zabojnik za oblačila.
Odgovore na vprašanja iz razprave je podal Jožef Gerenčer.
Seji se ob 17.40 uri pridruži Igor Kulčar.
Ob glasovanju je prisotnih 18 članov občinskega sveta.
Glasovalo je 17 članov, Jožef Gerenčer se je na podlagi 42. člena Poslovnika občinskega sveta kot direktor javnega podjetja – izvajalca, izločil.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 254 :
1.Občinski svet sprejema predlog Programa izvajanja gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov na območju Občine Lendava za leto 2021, predložen s strani JP EKO-PARK d.o.o. Lendava ÖKO-PARK Kft Lendva v predloženi obliki oziroma z naslednjimi predlogi izvajalca: -da ostanejo določila TP glede volumna zabojnikov in obračuna storitev glede na število oseb v gospodinjstvu nespremenjena; -da morajo imeti vse pravne osebe urejeno ločeno zbiranje odpadkov na izvoru in plačati stroške odvoza odpadkov, ki nastanejo iz naslova pridobitne dejavnosti; -da ostane režim zbiranja odpadkov od nenaseljenih objektov nespremenjen; -da prejmejo odjemna mesta glede na obračunski volumne zabojnika naslednje letne količine namenskih vreč za zbiranje odpadne embalaže: obračunski volumen 60 litrov – 12 vreč, obračunski volumen 120 litrov 24 vreč, obračunski volumen 240 litrov 48 vreč; -v okviru GJS namenske vreče za zbiranje mešane embalaže prejmejo še javni zavodi posamezno odjemno mesto, ki je vključeno v sistem zbiranja in odvoza odpadkov lahko na leto izvajalcu preda do 1 tono oz. do 2 m3 kosovnega odpada.
Gradivo je na spletni strani občine bilo objavljeno ob sklicu seje, mnenje Sveta za varstvo potrošnikov javnih dobrin in mnenje Odbora za varstvo okolja pa 20. 11. 2020.
Uvod k točki je podal podžupan občine. V skladu z določili Zakona o javnih cestah, Pravilnika o rednem vzdrževanju javnih cest, Odlokom o načinu opravljanja GJS rednega vzdrževanja občinskih cest v Občini Lendava ter izvajalsko pogodbo pripravi izvajalec gospodarske javne službe izvedbeni program rednega vzdrževanja cest pri čemer mora upoštevati razpoložljiva finančna sredstva in ga posreduje pristojnemu organu občine v potrditev.
Program je v vlogi izvajalca predstavil Jožef Gerenčer.
Podal je strukturo rednega vzdrževanja cest, ki vsebuje pregledniško službo, redno vzdrževa-nje prometnih površin, redno vzdrževanje bankin, redno vzdrževanje naprav za odvodnjavan-je, redno vzdrževanje brežin in berm, redno vzdrževanje prometne signalizacije in opreme, redno vzdrževanje cestne razsvetljave, naprav in ureditev, redno vzdrževanje vegetacije, zago-tavljanje preglednega pola in prostega profila ceste, čiščenje cest, redno vzdrževanje mejnikov, redno vzdrževanje drugih funkcionalnih površin, redno vzdrževanje cestnih objektov, intervencijski ukrepi, zimska služba, podal je opis področja dela ter terminski plan opravil, strukturo izvajalcev, obračun storitev ter potrebno izobraževanje preglednikov.
Nato je Jožef Gerenčer predstavil še mnenje Odbora za okolje in prostor .
Mnenje Sveta za varstvo potrošnikov je predstavila Nataša Horvat, podpredsednica sveta.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
Razprave ni bilo, zato je predsedujoči pozval h glasovanju.
Ob glasovanju je bilo prisotnih 18 članov sveta.
Glasovalo je 17 članov sveta. Jožef Gerenčer se je na podlagi 42. člena Poslovnika občinskega sveta kot direktor javnega podjetja – izvajalca, izločil.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 255 :
1.Občinski svet Občine Lendava sprejema Program izvajanja GJS rednega vzdrževanja občinskih cest za leto 2021 predložen s strani izvajalca javne službe JP EKO-PARK d.o.o. Lendava / ÖKO-PARK Kft Lendva, v predloženi obliki.
2.Sklep velja z dnem sprejema.